Vespa-Ciao.NL
:: radiateur lekt

Home Forums Techniek Problemen oplossen radiateur lekt

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

malibu
    Topic starter

Hallo mensen,

Ik heb al een tijdje een eurocilindro waterkoeling op mijn 50 cc bravo staan.
      Als ik een rit maak van 2,5 km en daarna stop begint mijn radiateur te lekken aan de inlaat voor de slangen.
      En de radiateur is ook zeer heet en de slangen ook en de loctite(soort pakking)tussen de radiateur begint te smelten.
      Hij lekt soms ook als hij stationair draait, als hij stilstaat lekt hij niet.
      Kan dit zijn door het warme weer hier in belgie momenteel of is de radiateur stuk ?

Lennaert
      Sleutelbeheerder

lekt de radiator zelf of de slangen ?
        als het de inlaat voor slangen is miss wat vloeibare pakking op flkkkere en slang vast doen met slange klem.

malibu
        Topic starter

Ik denk dat de slangen de temperatuur niet aankunnnen en daardoor beginnen ze te lekken aan de radiateur ingang
          De slangen voelen altijd zeer heet aan, het zijn rubberen slangen van goodyear.

grz Axel.

Martijnvanheerde
          Donateur

Heb je ze wel goed om aangesloten? Anders even dikkere slangenklemmen eromheen. Maar volgens mij hoort het niet zo heet te worden…

malibu
            Topic starter

Hallo mensen,

Mijn cilinderkop begint ook te lekken aan de zijkant 😕
              Kben vandaag naar de bouwmarkt geweest en heb dit gekocht.

Het is 2-componenten lijm voor staal en het kan max 100°C verdragen.
              Als ik hiermee over de pakkingen van mijn cilinderkop en radiateur lijm zal deze dan nog gaan lekken ?

Martijnvanheerde
              Donateur

Ik zou alles even vlakken;)

malibu
                Topic starter

wat bedoel je met vlakken, afschuren ofzo ?

barry
                  Donateur

inderdaad.Fijn schuurpapier op een glazen plaat & rustig met gelijkmatige druk achtjes draaien.
                    Daarna afdichten met siliconen van LOCKTITE.Deze hebben speciale om motorblokken af te dichten.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.