Vespa-Ciao.NL
:: Raar ratelend geluid.

Home Forums Techniek Problemen oplossen Raar ratelend geluid.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Basvandellen
    Topic starter

Ik heb een vrij oude Vespa die op dit moment iets vreemds doet.

Hij start altijd perfect, liep ook altijd goed. Hij wil nog wel eens inhouden qua vermogen op vol gas.
      Maar sinds kort hoor ik een ratelend geluid. Ik kan het zelf niet vinden wat er nu mis is.

Als je hem start loopt hij normaal. Pas bij het optrekken geeft hij ineens dit geluid en blijft dit ook doen.
      Ook als hij stationair loopt. Ik heb er een linkje bij gedaan zodat, als jullie willen, even kunnen kijken.

Wilk1985
      Moderator

Lastig te beoordelen vanaf een filmpje, maar ik ben bang dat het je krukaslagers zijn. Kun je speling voelen aan de krukas?

Basvandellen
        Topic starter

Wilk1985 :
          Lastig te beoordelen vanaf een filmpje, maar ik ben bang dat het je krukaslagers zijn. Kun je speling voelen aan de krukas?

Ik heb geen idee. 2 weken geleden heb ik het blok er onder weg gehad en gekeken naar het blokje. Ik vond dat het allemaal nog wel goed draaide,
          maar ik breng hem volgende week naar een brommerboer. Is dat een duur geintje?

zevenenergie
          Donateur

Ja dat is best een duur geintje en het rare is dat ze weinig verstand hebben van ons blokje.
            er zijn een aantal mensen die hier op het forum die blokrevisie als dienst aanbieden.
            Daar ben je veel beter af.

wilk1985 is een meester in het reviceren van blokjes ik kan hem van harte aanbevelen.
            Hij werkt super netjes en is erg betrouwbaar.

Wilk1985
            Moderator

Bedankt voor de aanbeveling mr zevenenergie maar ik wil voorlopig even een rem op de revisieklussen zetten wegens andere bezigheden.

De heren Lennaert P. en Florian J. zijn ook meesters in het reviseren van blokjes en ik kan ze van harte aanbevelen.
              Ze werken super netjes en zijn erg betrouwbaar. Zie de diensten sectie op dit forum.

De gemiddelde bromboer zou ik je afraden, die doen over het algemeen maar wat en zijn vooral goed in het schrijven van dikke rekeningen.

Tommie
              Bijdrager

Kom maar langs, in Stadskanaal, nieuwe lagers plus keerring klaar terwijl je wacht, controleer ik ondertussen je ontsteking ook nog even, en maak het blokje mooi schoon.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.