Vespa-Ciao.NL
:: Raar probleem

Home Forums Techniek Problemen oplossen Raar probleem

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

criminalmindz
    Topic starter

Best leden,

Ik heb een raar probleem met de brommer, bij 10 seconden en op het einde kun je het horen.
      VIDEO

Heb geen flauw idee wat dit is, maar denk aan een bougie die langzaam aan het overlijden is?
      Verder heeft ie altijd super netjes gelopen zonder enig probleem, bougie is koffiebruin.

wim v8
      Bijdrager

Hij “viertakt” Dus sproeier te groot, Heb je al tijden niets veranderd en komt het nu opeens dan is het luchtfilter aan het verstoppen of uitlaat gaat dichtkolen. Probeer eens zonder luchtfilter.

Gr. Wim.

criminalmindz
        Topic starter

Thanks Wim, zal het luchtfilter en de uitlaat eens nakijken.

Wilk1985
          Moderator

Ik wil er nog aan toevoegen dat het weer wat warmer word buiten, best kans dat als jij je brommer in december hebt afgesteld dat je nu kleiner in de sproeier kan.

Warme lucht heeft een lagere dichtheid als koude lucht.

criminalmindz
            Topic starter

Dat zou goed kunnen.
              Ik ga er eens mee aan de slag.

Bedankt.

EDIT:
              Ik denk dat jullie redelijk goed zitten, de uitlaat was aan de onderkant ook wat vettig, dit duidt dus op een onvolledige verbranding.
              Het filter zelf was niet heel erg vies, straks eens proberen te rijden zonder het gaasje erin.

EDIT2:
              Filter was blijkbaar toch het probleem, gaasje schoongemaakt en filter zelf doorgespoeld.
              Eerst geprobeerd met het gaasje erin en reed direct weer perfect, dus rijden zonder gaasje was nieteens nodig.

Bedankt voor de hulp allemaal.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.