Vespa-Ciao.NL
:: Raar geluid motorblok bij koude start

Home Forums Techniek Problemen oplossen Raar geluid motorblok bij koude start

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Metalhead
    Topic starter

Als ik met een koud blok wegrijd krijg ik ongeveer halverwege het optrekken een raar geluid uit mijn blok. Het is moeilijk te omschrijven, dus daarom heb ik hier een filmpje: http://nl.tinypic.com/r/2rwnv42/8

Het is van 0:08 t/m 0:13 te horen en van 0:21 t/m 0:26. Het is een raar ratelend geluid wat ik alleen heb bij een koud blok. Na 5 tot 10 minuten is het weg en rijd ‘ie soepeler. Als je dat geluid hoort lijkt hij ook niet sneller te kunnen, ondanks dat er toch 5 km/u bij kan. Hij houd een beetje in.

Wat kan dit zijn? Ik heb een tijdje geleden de zuigerveren vervangen maar ik kan me eigenlijk niet herinneren of hij daarna dit geluid maakte. Er zit een maat 42 sproeier in op een 12/7 carburateur. Het is een 25 km/m uur model met verder een standaard setup.

wim v8
      Bijdrager

Klinkt als viertakken, al hoor ik ook wat bijgeluiden maar denk niet dat je die bedoeld.
        Probeer eens zonder luchtfilter.

Gr. Wim.

Guido
        Donateur

Probeer het eerst eens met de choke. Het luchtfilter hoort er namelijk gewoon op.

wim v8
          Bijdrager

met choke zou ie nog meer viertakken, als mn vermoeden juist is viertakt ie nu dus krijgt ie teveel, voordat je dan carburateur eraf vlotterbak los en sproeier eruit haalt zou ik t eerst zonder luchtfilter proberen wat ie dan doet, hoe die reageert. De verhouding kan ook te rijk zijn door verstopte luchtfiltergaasjes, maar dan merk je dus ook als je zonder luchtfilter probeert dat ie beter loopt.

Gr. Wim.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.