- Dit onderwerp bevat 5 reacties, 4 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 3 jaren, 4 maanden geleden door Rickstra.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
4 november 2022 om 01:35 #817558
Goedenmiddag,
Ik ben nu 2 dagen in bezit van een “gereviseerde” citta. De vorige eigenaar zeg dat die het blok heeft voorzien van nieuwe lagers en keringen ect.
Enkel bij aankoop maakte brommer een raar geluid onderin. Hij verzekerde mij dat dit de koppeling segment houder was. Enkel bij stationair als je klein beetje gas geef hoor je het best wel erg. Zodra die een beetje weg rij is het geluid ook weg.
Setup.
65cc dr met malossi kop.
13/13 carb.
Leovince krul uitlaat.
In de koppeling zitten blauwe veertjes.Thuis heb ik de koppeling open gemaakt en bekeken. Enkel zie ik hier niks raars. Ook heb ik vandaag blok eronder uit gehaald en cilinder eraf gehad ect, Ook hier niks raars te vinden. Enigste is dat de vliegwielkant bij de lagers heel iets speling heeft. Maar kan dit ook dit geluid veroorzaken ?
Ik ben een beetje ten einde raad..
Bedankt alvast !
Het eerste dat in mij opkomt is een ingesleten lagerpassing.
Dit geeft al problemen als het zeer minimaal is, en in dat geval is de speling nog niet met de hand waarneembaar.
Als jij speling op je krukas voelt, is hij al ver heen… Tijd voor een nieuwe krukas dus.Het komt helaas maar al te vaak voor, en mensen die niet 100% weten waar ze mee bezig zijn, merken niet eens dat er iets niet klopt. “Goh, dat was makkelijk te monteren, appeltje eitje!”
Ja, als de lagers vanzelf op hun plek vallen, is het een koud kunstje om je blok te “reviseren”. Maar zo hoort het niet te gaan.Als je zeker weet dat de koppeling in orde is, zou ik het blok even uit elkaar trekken. Dan weet je snel genoeg wat voor vlees je in de kuip hebt.
4 november 2022 om 09:10 #817560Het eerste dat in mij opkomt is een ingesleten lagerpassing. Dit geeft al problemen als het zeer minimaal is, en in dat geval is de speling nog niet met de hand waarneembaar. Als jij speling op je krukas voelt, is hij al ver heen… Tijd voor een nieuwe krukas dus. Het komt helaas maar al te vaak voor, en mensen die niet 100% weten waar ze mee bezig zijn, merken niet eens dat er iets niet klopt. “Goh, dat was makkelijk te monteren, appeltje eitje!” Ja, als de lagers vanzelf op hun plek vallen, is het een koud kunstje om je blok te “reviseren”. Maar zo hoort het niet te gaan. Als je zeker weet dat de koppeling in orde is, zou ik het blok even uit elkaar trekken. Dan weet je snel genoeg wat voor vlees je in de kuip hebt.
Dat is inderdaad wat ik gelijk dacht,
Maar bij een ingesleten lagerpassing zou ik dan niet een ander blok moeten hebben als die ook is ingesleten in het carter?Probleem met even uitelkaar halen wat me tegenhoud zijn de contactpuntjes die dan opnieuw moeten worden afgesteld daar heb ik 0,0% kaas van gegeten.
Vroeger altijd elektronische blokje gereden.
Groetjes
Rick
Punten afstellen stelt niks voor. Dat staat wel op het forum beschreven.
Apart geluid ja, speling met de hand voelbaar is echt niet goed nee. Zou er niet meer mee verder rijden hoor.
Contactpuntjes is een makkie, je hebt er wel voelermaatjes voor nodig (kost een paar euro meestal)4 november 2022 om 16:31 #817575Bedankt allemaal.
Ik ga morgen een gereviseerd blokje ophalen!
Hopelijk is daar het geluid mee weg 😄 -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.