Vespa-Ciao.NL
:: R66 cilinder

Home Forums Algemeen Nieuws R66 cilinder

5 berichten aan het bekijken - 16 tot 20 (van in totaal 20)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Crullie

Heb even wat met dat Italiaans gestoeid en zover dat ik het begrijp word het een cilindertje met een boring van 47mm. slag 46mm, buiten cilinderhemd diameter 52mm, kop is in ontwikkeling, uitlaatpoort vorm/timing moet nog beter gevonden worden en ze gaan 2 vormen van uitlaat aansluiting testen. Denkt dat de kop en uitlaatpoort ontwikkeling samen gaan omdat in verhouding met het aantal cc’s een ideale comfort/boost zone gevonden kan worden.

Wat carter betreft heb ik het idee dat b.v. de Simominni 3 taps carter met 46mm slag krukas al wel pas te maken is wat vlees betreft.

Nog lang niet klaar dus :! Maar hou het wel voor jullie in de spoeling-gaten 8)

Edit : Het staat niet stil in Italië :thumb

:p

speedbuxy
      Bijdrager

Sexy8)
        Kon wel eens een echte 4taps killer worden:duivel

Kwakkie
        Bijdrager

Lijktwel of dat cilinderkopje in de cilinder zelf schuift . Of zie ik da verkeert ?.

zevenenergie
          Donateur

Toch wel een erg leuk cilindertje 😀

@ kwakkie
            Da zie u goe
            De zuiger komt niet helemaal boven in de cilinder en zo krijgen ze toch de juiste squis.

Lennaert
            Sleutelbeheerder

zevenenergie :
              Toch wel een erg leuk cilindertje 😀

@ kwakkie
              Da zie u goe
              De zuiger komt niet helemaal boven in de cilinder en zo krijgen ze toch de juiste squis.

En met eventueel een verzonken O-ring erbij in een betere afdichting 😀

5 berichten aan het bekijken - 16 tot 20 (van in totaal 20)
            • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.