Vespa-Ciao.NL
:: px blok op mix..

Home Forums Techniek Problemen oplossen px blok op mix..

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

A¢iD

Hey,
      Ik heb sinds vandaag een px-blok (dus niet van een mix) op mijn vespa ciao mix gezet. Ik heb alleen 1 probleem: uit dit nieuwe blok komt maar 1 kabel en mijn bobine heeft 3 aansluitingen, verder heb ik ook nog een lichtkabel maar ik zie geen aansluiting op het blok.
      Als iemand kan helpen, graag!
      Met vriendelijke groet,
      Patrick

Mike
      Bijdrager

haha.. je hebt wss een contact punten blok.. en die probeer je nu aan te sluiten op je elecktronische mix bobine.. ofwel CDI .. want een ciao mix heeft std eleck ontsteking:)

het kan geen kwaad om een cp blok dr op te zetten maarw aarom doe je dat? en je moet een bobine van een cp blok hebbe om het aan te sluite 🙂 :thumb dat is aan jou verhaal te zien zo’beetje alles denk..

en tja dat hele lichtnet zit ook anders.. omdat op je mix dus een draadboom zit van een eleck ontsteking
        dus je kan een draadboom van een cp blok ciao afhale..net als die bobine.. of zelf een kabel maken.. das niet echt moeite!

maar die bobine heb je zoieso nodig!:thumb

Mike

A¢iD

Mike :
          haha.. je hebt wss een contact punten blok.. en die probeer je nu aan te sluiten op je elecktronische mix bobine.. ofwel CDI .. want een ciao mix heeft std eleck ontsteking:)

het kan geen kwaad om een cp blok dr op te zetten maarw aarom doe je dat? en je moet een bobine van een cp blok hebbe om het aan te sluite 🙂 :thumb dat is aan jou verhaal te zien zo’beetje alles denk..

en tja dat hele lichtnet zit ook anders.. omdat op je mix dus een draadboom zit van een eleck ontsteking
          dus je kan een draadboom van een cp blok ciao afhale..net als die bobine.. of zelf een kabel maken.. das niet echt moeite!

maar die bobine heb je zoieso nodig!:thumb

Is dat lichtnet probleem moeilijk op te lossen??

Tonni
          Moderator

Dan had je electronische ontsteking, en heeft je nieuwe blok contactpunt ontsteking. Je moet dan een standaard bobine aanschaffen.

Bij electronische ontsteking komt er meestal een meerdraads stekker uit het blok voor het licht/toeter/remlicht, bij contactpunt zit er naast het gat waar het snoertje voor de bobine uitkomt normaal een wit blokje (soms ook rood) waarin je één zo’n plat stekkertje kan stoppen (net zo’n stekkertje als aan je massa draad). Dat is je licht aansluitpunt.

Gr. Tonni.

I came, I saw, and I forgot what I was doing...

A¢iD

Hey,
              Ik wou even laten weten dat ie nu weer loopt.
              Bedankt voor jullie hulp!
              Het lichtnet probleem is echt een fluitje van een cent:
              – Je koopt een klein stekkertje.
              – Stuk electiciteitsdraad.
              – Aansluiten en op de aansluiting in het blok klikken.
              Klaar 😀

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.