Vespa-Ciao.NL
:: PW cilinder?

Home Forums Techniek Opvoeren PW cilinder?

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

ciaogrunn
    Topic starter

Hallo, ik heb hier een Vespa cilinder liggen met de letters PW op de zijkant. Kan iemand mij vertellen wat voor cilinder dit is?

Edjuh
      Bijdrager

Pai Wai imitatie spul.

Beter vind je een cilinder waar PM op staat(polini dus).

pleasure
        Bijdrager

Een Pai wai.. zijn standaard niet zo veelbelovend maar misschien een beetje te tunen.

ArvidW
          Donateur

Quest is er erg blij mee, uitgevijld carter + gefreeste kruk is volgens hem wel een km of 60-65 uur op citta

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
            Home made engine dyno

Joost
            Bijdrager

die pw cilinder heb ik ook gehad, bij mij was het merk power spec ofzow 60 cc trok iets harder op dan orginele cilinder en liep iets harder, liep bij mij snel vast terwijl de afstelling goed stond

joey636
              Bijdrager

ik heb zo’n pw 60cc (41mm) cilinder gehad de scootxtreme cilinder was dit.
                ik heb er eigenlijk nooit problemen mee gehad .
                het was gewoon ee gehoonde 50cc die ipv van 38,2mm 41mm was.
                liep ongeveer 60-65.
                dit was echt een cilinder voor iemand die zijn brommer niet te hard wil opvoeren.
                en gewoon iets harder wil optrekken en rijden dan standaard

AC RACING
                Moderator

ik had weken lang al het probleem dat mn citta kut liep als ie eenmaal warm was, als ie koud was liep hij super , maar na een paar honderd meter viel hij gewoon dood als ik volgas reed. dit was op de volgende setup:
                  [center]50 cc
                  std carter
                  13/13@ 50 sproeier met malossi powerfilter
                  op citty puff[/center]
                  na alles te hebben gecontroleert deed ie het alsnog niet goed.
                  thomas en hans wisten ook niet wat het kon wezen en dachten dat het mischien aan mn ontseking kom liggen. ook dat was het niet.
                  ook had ik ondertussen een 41 pai wai gemonteerd , hierbij verhielp ik wel het hele probleem dat ik ietsjes harder kon wegrijden als ie doodviel bij volgas.
                  maar alsnog hield ik bij een werme cilinder niet harder dan 25.
                  totdat ik vandaag de sproeier voor de gein eens vergrootte naar 58. en voila hij reed weer als een treintje!!
                  nu komt mijn punt:

nu hij eenmaal goed reed heb ik tegen hanssie met zijn winter setup met vario, een sprintje getrokken en ik met poulie 75
                  trok hem eruit met mijn std setup alleen dan met paiwai41!!!
                  met andere woorden verbaasde ik mij zeer over de prestaties van de paiwai en denk dan ook dat die het leuk zal doen op een licht geveild blok. ook heb ik later vandaag op deze setup dik 55 gereden en neem aan dat ik nu wel goed tegen de grens aan zit door de cittypuff. binnenkort zal ik wel ff een blokje klaarmaken die helemaal afgestemt is op de 41 paiwai en zullen zien wat hij echt in zijn marge heeft!!
                  maar vooralsnog voor een std uitziende 41mm rijd dit echt als een treintje:thumb

hansieb
                  Moderator

Even een correctie alex , mijn ding loopt max 50km/h digi (57km/h op de diahatsu) Je gaat ongeveer 10km zachter hoor 🙂 ik reed nog wel een fix stukkie harder dan jou.

Maar hij trekt zekers leuk , is dat carter zeker weten wel standaard volgens mij was die ook geveild ?

AC RACING
                    Moderator

klopt hansie maar later toen ik bij de albert hein vandaan reed trok die verder door en heb mijn snelheid toen kunnen baseren op de snelheid van de rest van het verkeer in de 50 km zone in hoogkerk.
                      ney hij is trouwens niet geveild , want ik had toen ik dat ding had overgekocht direct een ander std.blok eronder gezet.als het klopt wat je zegt betekent het waarschijnlijk dat ik nog een geveild blok moet hebben liggen in mn schuur.. ik zal wel ff kijken.

Paultje!

ik heb deze cilinder ook op een getunend blok is tijdelijk omdat me 43mm malossi is vast gelopen ik vin em ook aardig rijden maar vergeleken met me malossi is het tog wel een heel stuk minder

SIvespa
                        Bijdrager

EINDELIJK
                          Iemand die ook zo’n cil heeft.
                          ik heb hem op mn SI zitten.
                          trekt niet op! maar als hij n beetje op toeren is gaat ie erg lekker ! ik heb ook een onbekend uitlaatje erop zitten…nog NOOIT gezien. lijkt wel op n Proma voor n Puchje zo ziet hij uit.
                          Ik weet trouwens niet wat vor cil het is (behalve n PW)
                          50 cc of wat dan ook. ik heb n topsnelheid van zo’n 60 denk ik, met 13/13 (te grote sproeier) en dat rare uitlaatje.

Mike
                          Bijdrager

pw is PAI WAI. low budget immitatie, meestal 41 mm dus een 60 cctje,

zelfde poortjes als een std 50cctje maar dan opgeboord naar 60 cc

Mike

AC RACING
                            Moderator

SIvespa :
                              trekt niet op! maar als hij n beetje op toeren is gaat ie erg lekker ! ik heb ook een onbekend uitlaatje erop zitten…nog NOOIT gezien. lijkt wel op n Proma voor n Puchje zo ziet hij uit.
                              Ik weet trouwens niet wat vor cil het is (behalve n PW)
                              50 cc of wat dan ook. ik heb n topsnelheid van zo’n 60 denk ik, met 13/13 (te grote sproeier) en dat rare uitlaatje.

dat je trekkracht waarschijnlijk zo laag ligt komt waarschijnlijk door de uitlaat,ik denk dat je uitlaat te hoogtoerig of te dik is voor je cilinder, aangezien jij op een std. carter rijd, mag deze cilinder lekker optrekken. ik spreek uit ervaring aangezien ik deze cilinder ook heb, en denk aangezien jou topsnelheid dat dit dan de 41mm paiwai is( ofwel de 60 cc uitvoering zoals mike ook al aangaf)
                              iig. prijs/kwaliteits verhouding gezien is dit wel een leuk (std)cilindertje:thumb

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.