Vespa-Ciao.NL
:: Pussy RACER!!

Home Forums Perso’s Projecten Pussy RACER!!

15 berichten aan het bekijken - 166 tot 180 (van in totaal 235)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Jacky
    Bijdrager

Maar met zon kleine poulie kom je echt totaal niet van de plaats, dat was je wel duidelijk denkik. Is 50 niet klein genoeg dan? Zelfs daarmee zoveel toeren?

erwinko
      Bijdrager

weet je zeker dat je v-snaar niet gewoon slipt?

kapot
        Bijdrager

Waarom geen vario?

Daarmee kom je wel goed van de plaats hoor…

TimoO_
          Donateur

het gaat hem om de topsnelheid, hij komt wel van z’n plaats.

Crullie
            Donateur

:lol Leuke filmpies, Jelle durft meer gas te geven dan Masterman zo te zien, loopt goed alleen nog een beetje rouw met de afstelling zo te hürren.

Kleinere Poelie dan 55mm zou ik niet doen, de frictie van V-snaar en een poelie(kleiner dan 55) zijn zo groot dat de V-snaar zich van de poelie af wil zetten omdat de V-snaar éénvoudig niet met hoge snelheid om zo’n klein bochie wil, dus krijg je ook weer slip.
              Je kan de v-snaar strakker zetten maar dat is niet echt meer goed voor de krukas en poelieas.
              Belgen koppeling of vertanding in de klok aanpassen lijkt mij een beter plan.:thumb
              Poelie 65 heeft bij mijn set-up een mooi rustig karakter, en Masterman maak je niet druk om te veel toeren, die 46mm Polini waarvan wordt gezegt dat die beuk power heeft kan ook heel veel toeren draaien misschien wel net zo veel als de kleinere zus Alu 42mm van Polini.

Strakke Ciao jongens.:thumb

TICKLING BARN

Jelle
              Moderator

ik heb vroeger ook een kleiner dan 50mm poelie gehad op een ciao(een zelf gedraaide poelie), moest alleen een beetje mee steppen om op gang te komen, maar ging daarna als de brandweer…(heb me wel veel v-snaartjes gekost)

ik zou wel vario er op willen, maar dan wel met bromvertanding… want ik wil met dit ding gewoon kneiter hard.

En hij heeft genoeg power om dat door te trekken denk ik.

maar goed ik heb geen beschikking over een draaibank dus ik kan niet ff een andere poelie maken.

LeMoN
                Bijdrager

Er is bij vario nagenoeg geen verschil tussen brom en snor klok, als ik het goed heb is zelfs iedere vario een snorklok.

correchtme if i’m wrong…

maar als je vario met malossi vertanding neemt, malossi multivar en 90mm schijven vlam je ook hoor ;P

diac
                  Bijdrager

jelle :
                    ik heb vroeger ook een kleiner dan 50mm poelie gehad op een ciao(een zelf gedraaide poelie), moest alleen een beetje mee steppen om op gang te komen, maar ging daarna als de brandweer…(heb me wel veel v-snaartjes gekost)

ik zou wel vario er op willen, maar dan wel met bromvertanding… want ik wil met dit ding gewoon kneiter hard.

En hij heeft genoeg power om dat door te trekken denk ik.

maar goed ik heb geen beschikking over een draaibank dus ik kan niet ff een andere poelie maken.

met racevario en racekoppeling en malossi vertanding haal je echt wel een dik hoge top hoor..
                    en vario met bromvertanding dat werkt niet, anders was de malossi vertanding dezelfde verhouding, hun hebben de beste verhouding voor je bepaald en aan de hand daarvan is de malossi vertanding.

hansieb
                    Moderator

Als je jelle zijn context bekijkt wil die hetzelfde hebben als tonni.

Tonni heeft een bromnaaf met een daaraan vastgelaste lange naaf en dus 1:7,5 vertanding 🙂

diac
                      Bijdrager

lijkt me niet echt stevig met al die kracht die erop komt:con

ArvidW
                        Donateur

Ligt eraan of je het goed maakt hè Diac…. 😛

Die van Tonni leeft al 5 jaar 😉

Tot nu toe lijkt die Malossi vertanding bij Thomas zelfs nog aan de zware kant, dus mischien is bromvertanding + vario gewoon iets tè… 😕

Hij loopt iig op de filmpjes echt super, en het is echt een mooie kleurencombi 😀

(pully 50 moet gewoon kunnen hoor, ooit de diameter van de pully op de koppeling opgemeten ?:P (ben het wel ermee eens dat Belg + grotere pully minder energieverspillend is)

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                          Home made engine dyno

Jelle
                          Moderator

ja maar waar haal ik een belgenkoppeling vandaan, als er al 1 te koop staat vragen ze er naar mijn idee te veel voor.

maar goed een vario achterklok met bromvertanding zou wel chill zijn, vraag me af wat voor snelheid ik dan zou kunnen behalen.
                            als je al kijkt naar mijn roze ciao met 90mm schijven multivar voorvario en standaard vertanding, die haalt al de 80 met een standaard blokkie met een 43mm dr-tje…

maar heeft niemand een belgenkoppeling of 50mm poelie liggen?

Jelle
                            Moderator

zat ik ff in mijn garage naar een paar pijpen te kijken, vond ik er 1 met de zelde diameter als een citta stuur…
                              taadaa:

eindelijk een ander stuurtje en zeg nou zelf ziet er wel beter uit als dat achterlijke citta stuur.

ff naast mn auto gezet zo dat je kunt zien hoe laag hij is…(en mijn auto is al behoorlijk laag)

hansieb
                              Moderator

Vet man ziet er goed uit 🙂 binnenkort maar weer ens filmpie van dat ding schiete!

Maar ej wat is dat voor uitlaat ? proma gun

diac
                                Bijdrager

is dat stuur niet een beetje kort? 😛
                                  ziet er iig wel al een heel stuk beter uit!:pimp

edit: polini SP toch?

15 berichten aan het bekijken - 166 tot 180 (van in totaal 235)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.