- Dit onderwerp bevat 11 reacties, 4 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 15 jaren, 8 maanden geleden door puede.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
21 juli 2010 om 14:46 #284419
Mijn naam is Peter-Erik al een tijdje actief op het forum. Ik kijk meestal op de site als ik even iets moet weten of kijken hoe iets in mekaar steekt. Ook veel perso’s bekeken evenals de how to’s. Nu leek het mij ook geinig om zo’n perso te maken. Ik ben in het bezit van een Gilera Citta en een Vespa SI. Over het laatste brommertje gaat deze perso.
In deze conditie heb ik de brommer over genomen.

Tijdje op gereden maar er was aldoor wel iets mee. Dus tijd om hem uit elkaar te halen en er wat anders van maken. Toen ik het blok uit elkaar gehaald had zag ik al snel wat er mis was. Het hele spruitstuk was ingescheurd, oftewel klaar voor de afvalbak. Toen is er eigenlijks niks meer van gekomen. Het frame + de rest lag stil in een hoekje van de schuur. De Citta werd daarna aangeschaft en heeft eerst een paar frisse lagertjes + pakkingen etc gekregen. Fatsoenlijk licht i.p.v. fietslampjes en een vers achterbandje.
Tot op deze week na dacht ik zo is het ook zonde en ben nu dus eindelijk begonnen met het project. Frame schuren + plamuren, na dat ik de achterkant had voorzien van nieuwe lassen. Mooi afwerken en hopen dat het morgen klaar is voor de primer. Verder vandaag de voorvork die gister is binnen gekomen geschuurd en pas gemaakt voor het SI balhoofd.
Foto’s :

vooraan nog een beetje en dan nog een 2e en 3e keer

Wachtend op hun reis naar de stralert.

Dit is ongeveer waar ik nu mee bezig ben. Het belangrijkste natuurlijk, welke setup. Ik ben bezig met een kammeraad gewone CP carters te bewerken voor een malossi 43 mm. Met daarbij een 13/13. De inlaat zo breed mogelijk en de spoelpoorten mooi op elkaar aan sluiten. Dit was het eerst voor vandaag, hopen dat ik genoeg tijd over houd om dit een beetje te kunnen blijven updaten.
21 juli 2010 om 15:44 #462853Nog even een foto van het hele zootje bij elkaar op de brug na:
21 juli 2010 om 16:09 #461971hey,
goed bezig man!ben benieuwd naar het eind resultaat.
ik houd hem in de gaten;)suc6 met de werkzaamheden!
21 juli 2010 om 16:43 #461334Thnx, ga rustig aan alles één voor één bij langs. Heb nog tijd zat savonds dus wordt wel wat denk ik
22 juli 2010 om 14:04 #462933updatje: Vandaag begonnen met primer, foto’s komen rond 5 denk ik. Frame ligt nog even na te drogen van het plamuur. De laatste onregelmatigheden gedicht, mischien daarna nog één laatste keer, zodat het mooi strak is en hopelijk daarna nog in de primer!
22 juli 2010 om 14:16 #462934ik zie mijn oude voorvork wat al een verbetering met hoe die was
ziet er goed uit succes verder22 juli 2010 om 15:08 #462937Dan hier de foto’s, frame helaas nog niet in de primer dat wordt morgen. Velgen zijn gister weggegaan en worden waarschijnlijk na de bouwvak gestraald.
Foto’s:

22 juli 2010 om 15:58 #462939en dan nog een foto van de brug

@ jeha, ja inderdaad een verandering, was en kwestie van kaal schuren, en nu staat ie weer strak in de primert. Een mooi kleurtje en hij is zo goed als nieuw.
27 juli 2010 om 15:15 #431856updatje: zonet de eerste laag primer aangebracht aan het frame. Foto’s worden zo gemaakt als de spuitnevel een beetje weggetrokken is en daarna meteen geupload.
Hier de foto’s

27 juli 2010 om 16:46 #453724begint er goed uit te zien 🙂 wat voor kleur word die eigenlijk?
27 juli 2010 om 17:01 #453715Thnx 😀 Over de kleuren ben ik nog niet helemaal uit. Zoiezo een basis metalic kleur (frame en vorkpoten) met de velgen en kroonstuk fluoriscerend. Nu nog een vette combinatie bedenken.
30 juli 2010 om 15:48 #463121Update! vandaag de top one onder handen genomen. Het uitlaatje heeft naar mijn idee al heel wat kilometers onder een brommer gehangen en dat is ook wel te zien. Maar om de uitlaat nog wat meer jaartjes te geven dacht ik, ontkolen en spuiten. Na de tip van Hans (MHR) om hem in een vuurkorf te doen zodat hij goed op temperatuur komt ben ik meteen begonnen. Weer een reden om een fikkie te stoken.:P

Toen de uitlaat leeggetikt en daar zat nog aardig wat in. Dan schuren en (roest)borstelen + een vers laagje lak. Zoals je kunt zien is het niet echt glad daar onder maar daar was ook geen schuren aan. Bij de bocht zie je ook goed dat dit eigenlijks nauwelijs glad te schuren is. Ik denk dat er dan maar weinig van overblijft. Toch als je met de top one rijdt is het nog een prima uitlaat die zeker nog niet af is.

tot zover eerst deze update
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.