Vespa-Ciao.NL
:: puch koplamp aansluiten

Home Forums Techniek Problemen oplossen puch koplamp aansluiten

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

MCBoss
    Topic starter

Hallo allen,
      Ik heb gekeken bij de howto’s en zag daar wel een leuk schema staan, maar die kan ik bij een puch imitatie koplamp niet gebruiken.
      De oude citta koplampen is geen probleem die sluit ik zonder probleem aan op het schuifje maar deze tats ik echt in het duister.
      Het zijn ook nog eens 2 draden ipv 1 die standaard in de lamp zitten en aangezien ik geen electricien ben gaat het mijn petje te boven.
      Ik wil de bestaande draadboom gebruiken. (groen, rood en zwart)
      Wie kan me helpen dit aan te sluiten in Jip en Janneke taal en het liefst foto’s zodat het nooit fout kan gaan. 🙁
      Foto 1 geen probleem met aansluiten:

Foto 2 is de lamp die ik moet aansluiten:

Guido
      Donateur

Rood is +
        Zwart is –
        Groen is de + naar het achterlicht

Ik kan niet goed zien hoe de draden zitten, maar zorg ervoor dat het rode draadje (al dan niet voor de schakelaar) verbinding maakt met 1 kant van de lamp SAMEN met de groene draad. De zwarte draad komt aan de andere kant van de lamp.

Succes!

MCBoss
        Topic starter

Dit is wat ik dus al wist.
          Er komen 3 draden binnen waarvan de rode en groene op de schakelaar zouden moeten komen, maar waar?
          Waar gaan de bruine en rode heen?
          Bruine heb ik nog zoiets van dat zou de vervanger voor de paarse kunnen zijn in het oude gebeuren, maar de rode
          waar gaat die heen? of blijft die los?
          Heeft überhaupt iemand deze lamp wel eens gemonteerd? en een foto van gemaakt of wil er een foto van maken?
          Rechtstreeks op de lamp zetten kan je ook niets uitzetten namelijk, lijkt mij ook niet de bedoeling of ik moet het verkeerd lezen?

ritze
          Bijdrager

op het schuivende gedeelte van je schakelaar zou een connector moeten zitten, daar komt jouw `+` op
            dan kan je kiezen aan welke kant de draad naar jouw lamp op gaat.
            meestal kan je hem naar voren en naar achteren schuiven dat is voor je dim licht of groot licht.
            die groene is gewoon voor je achterlicht en die kan je op beide connectors zeten die op het vaste gedeelte zitten.
            wel niet vergeten om ze op ze allebij de connectors te zetten 😀 dus door lussen

en als je een lampje hebt met 1 gloei draadje dan kan die gewoon bij het gewone licht erbij

De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
            Link naar Mijn collectie / Projecten.
          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.