Vespa-Ciao.NL
:: Pruttelende probleempjes cdi/bougie/ontsteking icm begrenzer

Home Forums Techniek Problemen oplossen Pruttelende probleempjes cdi/bougie/ontsteking icm begrenzer

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

dmx3510
    Topic starter

Hallo na het forum eens flink onder de loep te nemen heb ik een begrenzer van 10uF nodig gehad om mijn geliefde ciao-tje te begrenzen.

Na enige tijd te hebben getest heb ik dan ook het brommertje richting Groningen gebracht om zo mijn vriendin ook weer van vervoer te verzien.

Zelf heb ik niet te klagen gehad en de How to werkte dan ook perfect. Toch heb ik sinds vandaag een vraagje en dat is dat mijn vriendin de brommer voor het eerst gebruikte om te reizen ( met de begrenzer uit ).

Waarna de ciao ontzettend begon te stotteren en uiteindelijk dan ook uitviel. Ze heeft er 2 km mee gewandeld waarna deze weer starte maar alsnog flink bleef stotteren.

Wat zou dit kunnen zijn de begrenzer staat eigenlijk standaard uit al heb ik gemerkt dat volgas rijden met begrenzer niet mogelijk is ivm stotteren maar waar zou t probleem kunnen zitten wanneer ik rij zonder begrenzer.

Alvast bedankt greetz Dmx

Vespaatje
      Donateur

Maakt de begrenzer verder nergens contact ?

Als het goed is zou je ciao niet heel erg moeten stotteren op topsnelheid.

dmx3510
        Topic starter

Ze pruttelt een beetje met de begrenzer aan idd maar rijd je dan half gas dan loopt deze vloeiend.
          Het probleem zit m dan ook zonder de begrenzer dat deze opeens niet meer goed loopt.

Wat mijn vriendin me kon vertellen is dat ze zonder de begrenzer veel stottering opmerkte icm uitval en blauwe rook uit de uitlaat kwam.

Denk dat de eerste stap de bougie vervangen word hoop dat er niks mis is met de elektrische ontsteking of cdi?

Vespaatje
          Donateur

Blauwe rook is heel veel olie zover ik weet.
            Het kan ook zijn dat er veel mengsel verbrand wordt.

dmx3510
            Topic starter

bedankt voor de reactie Vespaatje ik denk zelf ook aan onverbrand mengsel het is gelukkig opgelost.

Er is een nieuwe bougie ingekomen en hij loopt weer als een trein. Alleen het vrouwtje denkt dat ie iets minder hard loopt. Al zal ze dat moeten proberen met een appje 🙂

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.