Vespa-Ciao.NL
:: proma polijsten

Home Forums Techniek Framedelen proma polijsten

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Cafy
    Topic starter

hallo

ik heb laatst gehoordt dat als je een uitlaat polijst dat ie dan niet meer ken roeste :S klopt dat?

als dat zo is ga k dat ff doen:D:P
      en drna blanke lak??

bvd thomas

wheelyciao
      Bijdrager

roest wel weer maar wel iets minder snel….

maar als je er een flinke dikke blanke lak laag opspuit dan niet

koopman53

wel bijhouden natuurlijk want met al die pekel enzo roest ie evengoed nog vrij snel

Jacky
          Bijdrager

ja man eg niet normaal die rotzooi, k ben blij dat k hem heb afgespote toen k daarin gerede had. Want heb k met me fiets niet gedaan nou die wil je niet zien…. volges mij roesten binnekort me velgen door:P

Fredzzz
            Moderator

als je je uitlaat heel ver en goed polijst, totdat je bijna jezelf kan zien, roest die veel sneller als std. en hij wordt sneller zwart dof enzo…

heb ik ook gehad, bleef 1 week mooi maar toen ging het echt berg af…

blanke lak heeft weinig zin, je uitlaat wordt zo heet dat die lak er zowat af smelt…

er is wel hitte bestendige blanke lak…dacht ik…die moet je even zien te vinden ik weet niet waar je die kan krijgen…

Ties
              Bijdrager

je moet ut idd onderhouden!
                maja velgranden van de rs hebben we ook gedaan, blijft nou al een hele lange tijd nog steeds mooi, en heeft ook welles buiten gestaan met regen enzo! Af en toe gewoon es poetse en beetje onderhouden!

koopman53

Cafy
                  Topic starter

oke bedankt:D

Fredzzz
                    Moderator

ik heb net bij de gamma gekeken en daar vond ik
                      Hitte bestendige BLANKE LAK en uiteraad ook alle andere kleuren als hittebestendig…

dus als je het mooi en goed polijst (zodat je jezelf ziet, beetje chroom efect) dan zou je die hittebestendige blanke lak erover heen moeten spuiten en dan klaar is kees…

10,95 koste die…

Cafy
                      Topic starter

dan ga k dat doen

bedankt

citta70cc
                        Bijdrager

Ties :
                          je moet ut idd onderhouden!
                          maja velgranden van de rs hebben we ook gedaan, blijft nou al een hele lange tijd nog steeds mooi, en heeft ook welles buiten gestaan met regen enzo! Af en toe gewoon es poetse en beetje onderhouden!

Alle velgen zijn gemaakt van een aluminium legering, dus dat wil zeggen dat er (bijna) geen staal in verwerkt zit, want alu en staal legeren absoluut niet!

Ook wel compositiemateriaal genoemd.

Dus dan kan het ook niet roesten he.

Als er velgen van staal gemaakt zouden worden zijn ze veel te zwaar!

Dus die velgen kun je absoluut niet vergelijken met een uitlaat.

Dus gewoon iedere dag ff poetsen met wat WD40 en een doek.

Mzzl, Roel

lars1988
                          Bijdrager

je moet je uitlaat niet spuiten met blank lak ofzo.
                            heeft toch bijna geen zin. brand er weer vanaf.
                            gewoon mooi opschuren of polijsten. en 1 keer in de week als je gaat rijden effe insmeren met een doek met olie zodat ie lekker vettig word.
                            geeft ook nog eens een mooi effect.
                            ik weet niet of je die chrome laser pijp kent voor aerox?
                            die gaat ook zo verkleuren dan bij de bocht

Fredzzz
                            Moderator

lars1988 :
                              je moet je uitlaat niet spuiten met blank lak ofzo.
                              heeft toch bijna geen zin. brand er weer vanaf.
                              gewoon mooi opschuren of polijsten. en 1 keer in de week als je gaat rijden effe insmeren met een doek met olie zodat ie lekker vettig word.
                              geeft ook nog eens een mooi effect.
                              ik weet niet of je die chrome laser pijp kent voor aerox?
                              die gaat ook zo verkleuren dan bij de bocht

zoals ik al heb gezegt is er hittebestendige blanke lak, met std blanke lak kom je niet ver idd…

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.