Vespa-Ciao.NL
:: Proma City Power kenmerken :S??

Home Forums Techniek Opvoeren Proma City Power kenmerken :S??

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Viiciouss
    Topic starter

Hee, ik ben ff aan het kijken naar uitlaatjes. Even over de Proma City Power, ik heb gekeken op deze site bij “tuning” onder “uitlaten” daar staat:

“De Sito + / City power uitlaat (50/60 cc) – Een redelijke uitlaat voor trekkracht, laat niet heel veel toeren toe. Geschikt voor origineel en licht opgevoerde brommers.En het valt niet zo op. Lekker goedkoop.”

Maar dan staat er op Vespa-freak.nl dit:

“Trekt niet best, kan leuk rijden, rijdt qua topsnelheid ongeveer zoals een LeoVinci Krul.
      Lekker stil en onopvallend.”

Bij de een is het trekkracht bij de ander is het juist weer niet, en bij de een is het topsnelheid zoals bij de Krul en bij de ander laat die niet veel toeren toe! Welke is juist? Of lees ik het gewoon verkeerd.

Alvast bedankt!

Greets, Vic.

st3yn
      Bijdrager

Hij trekt goed weg uit stilstand. Met ’trekt niet best’ bedoelen ze bij vespa-freak.nl denk ik dat de boost niet best is. Je trekt dus even snel weg uit stilstand, maar dat houd bij de 15 km/h ofzo ook wel weer op, dan gaat hij gewoon rustig naar de top zonder echte boost.
        De top van de leo krul is trouwens zeker wel hoger! Zo’n 5 km/h denk ik.

+Goedkoop
        +Trekt lekker weg uit stilstand
        +Onopvallend

-Geen dikke boost
        -Lage top (wel hoger dan std uitlaat natuurlijk!)

Ik hoop dat je iets met deze info kan 🙂

.-{2F4OV}-.

Hij heeft wel degelijk goede trekkracht onderin maar ondersteunt de cilinder verder niet door het ontbreken van een expansievat. Hij laat redelijk wat toeren toe, net als de krul. Maar hij is niet hoogtoerig, noch laagtoerig;)

Viiciouss
          Topic starter

Ok dan! Bedankt voor de info, zo snel had ik neit verwacht op een antwoordt. Ik moet nog even kijken waar ik voor ga, maar de prijs speelt een redelijk grote rol aangezien ik al voor 188 euro aan parts gekocht heb! 🙂

Lekkr optrekken is altijd chill, alleen geen boost is jammr, als je een proma CC gewend bent is dat dan geen leuke ervaring lijkt me 😛 Wat is denken jullie de top van de Proma City power? En waar kan ik deze bestellen? Gewoon op JMBP voor 20,- euro?

Ltr.

st3yn
            Bijdrager

Haha als je een proma cc gewend bent zal het idd een negatief verschil zijn met de City power, je zal alleen wel wat sneller uit stilstand wegtrekken 😉

Hij is inderdaad gewoon op JMPB te bestellen voor 20 euro; ‘Uitlaat Dik Model’. Kijk wel even goed of je de 22mm of de 23,5mm variant moet hebben!
              Vergeleken met de Proma CC zal je top wel zo’n 5-8 km/h lager zijn gok ik, maar dat is altijd lastig te zeggen!

Viiciouss
              Topic starter

Ok dan bedankt! Ik dacht echt dat de top van de City op 35/40 lag. Ik heb nu op het moment een hele oude Proma CC daarmee heeft hij dikke boost in de middentoeren en trekt daarna goed door naar de 58 als top ongeveer, 60 haal ik af en toe, met wind mee;) Als de City power ongeveer 50 gaat is goed voor een snor.. aangzien die kut politie overal rondrijdt in Eindhoven laatste tijd!! 😛 City Power is mooi onopvallend daarvoor dus!

ff nog vraagje aan Sem18, er staat dat je een city power bewerkt hebt, wat bedoel je daarmee?

Bedankt, Vic.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.