Vespa-Ciao.NL
:: Proma circuit + Polini koppelings veertjes.

Home Forums Techniek Problemen oplossen Proma circuit + Polini koppelings veertjes.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Daffy#46

Hallo,

Ik heb een DR evo 65cc 13/13 carb + malossi luchtfilter, ik mis dus nog een snel uitlaatje.

Ik zat te denken aan een proma circuit, maar deze uitlaat trekt niet zo geweldig hard op, maar vanaf 30km/u krijgt hij een flinke boost, dus een midden/hoog toerige uitlaat.
      Nu zat ik dus te denken, als ik die polini koppelings veertjes erin zet, maakt hij meer toeren bij een lagere snelheid, en zou die dus eerder die boost geven?

Heeft iemand hier ervaring mee? of kan iemand dit bevestigen?

alvast bedankt

Daffy 😉

hansieb
      Moderator

Circuit trok bij mij prima op met pully 70

eidos
        Donateur

Blauwe Polini trekveertjes erin doen, poulie 70. Trekt het nog aardig op met Proma CC.

Daffy#46

eidos :
            Blauwe Polini trekveertjes erin doen, poulie 70. Trekt het nog aardig op met Proma CC.

Behoud hij dan nog wel een beetje top snelheid?

@hansjeb

is dat filmpje met of zonder polini trekveertjes?

hansieb
            Moderator

@daffy
              Kan het me niet heel goed meer herinneren, maar er zaten wel strakkere trekveren in. Volgens mij polini “grijs” blank.

Je kan gewoon dit setje halen -> http://www.jmpb.nl/store/index.php?act=viewProd&productId=646

Daffy#46

Ok, en dan gewoon even uitzoeken welke het beste werkt op mijn setup?

eidos
                Donateur

Juist, Proma cc doet het goed op topsnelheid. Dus daar zal je denk ik geen last van krijgen.

barry
                  Donateur

Heb je je carter bewerkt?
                    Want een 13/13 met zo’n filter brengt NIETS op dan enkel een HOGER verbruik.
                    Of je nu een proma CC neemt-of een Fabrizi……….
                    Je moet het zo zien,als je zelf niet eet,moet je toch ook niet zoveel gaan kakken eh…
                    Dus wat er niet in kan,zal er ook niet uitkomen!

Daffy#46

barry :
                      Heb je je carter bewerkt?
                      Want een 13/13 met zo’n filter brengt NIETS op dan enkel een HOGER verbruik.
                      Of je nu een proma CC neemt-of een Fabrizi……….
                      Je moet het zo zien,als je zelf niet eet,moet je toch ook niet zoveel gaan kakken eh…
                      Dus wat er niet in kan,zal er ook niet uitkomen!

Ja carters zijn bewerkt

adriaan
                      Bijdrager

Daffy#46 :
                        Nu zat ik dus te denken, als ik die polini koppelings veertjes erin zet, maakt hij meer toeren bij een lagere snelheid, en zou die dus eerder die boost geven?

Heeft iemand hier ervaring mee? of kan iemand dit bevestigen?

alvast bedankt

Daffy 😉

De boost komt niet eerder maar je krijgt eigelijk een mindere dip. Als je wegrijd maakt hij meer toeren omdat je koppeling eigelijk nog slipt. Je trekt hierdoor sneller op t/m ong. 15km per uur. Dan slipt je koppeling niet meer en zal hij iets minder toeren maken. Maar doordat je brommer gewoon optrekt merk je daar bijna niks van .

Ik heb deze setup hiernaast met poelie 60 en 2 polini zwarte en 1 malossi zwarte veertjes. Hiermee trek je nogsteeds gewoon goed op en door de kleine poelie heb je lekkere hoge top.

Hoop dat je er wat aan hebt.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.