Vespa-Ciao.NL
:: Proma CC vs Leo Krul

Home Forums Techniek Opvoeren Proma CC vs Leo Krul

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Clint
    Topic starter

Hallo,

Ik heb een Citta met 50 cc en heb er een City Power onder, maar wil graag harder gaan en nog wel redelijk optrekken.

Ik zit te denken aan de Proma CC of de Leovince Circuit.

Kunnen jullie mij tips geven, of zeggen welke ik het best kan kiezen. Ik wil m’n Citta elke dag gebruiken om naar school te gaan. Hij moet een redelijke top hebben, tussen de 45 en de 50 maar moet ook wel redelijk optrekken.

diac
      Bijdrager

met een citypower moet die toch ook wel tegen de 50 lopen?
        tenminste mijn brommer ging 50 met alleen citypower:?

omdat je naar school gaat elke dag valt deze uitlaat ook nog is helemaal niet op.
        als je een proma cc of leovinde circuit koopt zal er niet veel veranderen tegenover hoe je huidige setup rijd.
        alleen het geluid en de looks, maar voor de rest vrij weinig:?

Martijnvanheerde
        Donateur

Zijn allebei wel goed op 50cc. Proma is redelijk hoogtoerig. En de Leo is laagtoerig. Proma maakt wel wat meer herrie. Proma gaat denk ik ook wat harder en heeft een mooie boost. Ik zou voor de Proma gaan:thumb

frf
          Bijdrager

Mijn ervaring is dat de leo krul iets minder hard op top gaat maar een betere boost heeft als de promo cc.

Ik zou gaan voor de leo krul en met leo krul ga je toch wel een stuk harder als met een citty puffer.

ArvidW
            Donateur

Ik zou een Leo krul nemen, hoef je bij het stoplicht veel minder lang op vermogen te wachten. Bij een proma CC lijkt het soms wel eens een eeuwigheid te duren.

En ze zijn 2de hands ook nog een goedkoper, de demper is beter (mits je nieuw model hebt en de demperwol er niet te strak omheen wikkelt)

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
              Home made engine dyno

Clint
              Topic starter

diac :
                met een citypower moet die toch ook wel tegen de 50 lopen?
                tenminste mijn brommer ging 50 met alleen citypower:?

omdat je naar school gaat elke dag valt deze uitlaat ook nog is helemaal niet op.
                als je een proma cc of leovinde circuit koopt zal er niet veel veranderen tegenover hoe je huidige setup rijd.
                alleen het geluid en de looks, maar voor de rest vrij weinig:?

Ik heb een Citta met een compleet standaart blokje + 13/13 carb, maar ik heb nog niks uitgevijlt dus dat maakt nog niet uit.

Op de top win je met een Leo Krul toch zoiezo wel 5 km/h? i.v.m de City Power.

Ik heb nu een Proma met een badsnake demper die ik waarschijnlijk ga kopen. Weet iemand of die demper veel lawaai maakt?

En een Proma CC plus een 80 poelie en strakkere koppelingsveertjes moet toch ook wel aardig trekken?

Vincent
                Donateur

Ik heb vandaag een leo krul eronder gehangen ipv mijn proma cc en kan maar een ding zeggen. WOW tering dat rijd een stuk beter met mijn setup. Vanuit stilstand dikke power en mijn topsnelheid is hetzelfde als met me proma cc. Met proma was me middentoerengebied wat beter qua boost maar de leo doet niet veel minder. Mijn oordeel een leo rijd met deze setup een stuk beter en rustiger.

Setup:

Polini speedengine groot carter
                  Simonini klein carter
                  21mm delortho carb
                  Std krukas
                  Skf c3 lagers
                  Polini 46mm met bijpassende kop
                  malossi voorvario @ 4,6 gramm
                  100mm achterkoppelingachtervario met gele veer en polini grijze veren
                  malossi vertanding

Edjuh
                  Bijdrager

Wat voor rollen zitten er in?

Vincent
                    Donateur

4,7gramm Ik had 6 maar die waren te zwaar dus toen de 4,7 standaard erin gegooid

Clint
                      Topic starter

Je zou toch denken dat een hoogtoerige pijp zoals de Proma het beter doet dan een Leo Krul op jouw setup.

diac
                        Bijdrager

@ Vincent, probeer eens een echte volbloed 80cc uitlaat op die setup..

Clint
                          Topic starter

Ik kan bijna niet geloven dat een Leo Krul beter rijd op jouw setup. Proma moet zeker een hogere top hebben..

ArvidW
                            Donateur

Verhalen rond de leo krul vind ik altijd vreemd, de wat “oudere” zoals Barry en Eddie vertelde me dat vroeger de leo krul echt een van de topuitlaten was terwijl hij nu in de volksmond alleen nog maar voor 50cc geschikt is.

Nu zijn er verschillende versies van de leo krul, uiteraard de Citta en Ciao versie waar duidelijk het verschil zichtbaar tussen is.

Een tijd geleden zag ik op marktplaats een leo krul met een belachelijk lange voorbocht, een vriend van Ivar heeft deze nu gekocht en ik zal eens om een goeie foto vragen.

Ik kwam net op marktplaats deze leo krul tegen:

Zoals je ziet is deze veel korter dan de originele leo krul, ik heb een van mijn krullen ingekort en dan heb je echt een pijp met hoge prestaties op hoge toerentallen…

Bij die uitlaat van marktplaats zit ook zo’n ouderwetse demper, kan iemand van de “oude garde” mij vertellen of vroeger de leo krullen allemaal korter waren dan nu ? Mocht dat zo zijn is wel verklaarbaar waarom de leo krul naar 50cc is “gedegradeerd”

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                              Home made engine dyno

erikbloemberg

ik heb ook zon ouwe leo krul gehad en een ouwe demper liep altijd goed en hij was anders dan de leos van nu

Tonni
                                Moderator

Ik was vroeger erg te spreken over de Leovinci, Liep erg lekker op mijn DR en poelieoverbrenging. Ik had destijds nog gewoon een 12/10. Liep ook zomaar 80, duurde alleen wel iets langer door de 70mm poelie…

I came, I saw, and I forgot what I was doing...
                                15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.