Vespa-Ciao.NL
:: Proma CC vs Citypower

Home Forums Techniek Overige techniek Proma CC vs Citypower

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Spartafrank
    Topic starter

Hallo allemaal,

Ik rijd al een tijdje op een Vespa SI met een Proma CC uitlaat. Om even in het kort te omschrijven wat mijn setup is:

• Proma CC uitlaat
      • Dellorte 13/13 carburateur
      • Inlaat uitgevijlt
      • Polini lucht filter
      • Normale trekveren
      • Nieuwe CIF koppeling(3 weken oud)
      • Poelie 90
      • Net nieuwe vsnaar(1140/1150).

Thuis heb ik nog Blauwe Polini trekveren liggen en eventueel Poelie 80 met nieuwe v-snaar.
      Ik merk dat de Proma CC slecht trekt. Ik heb vandaag de standaard uitlaat er onder gezet en hij trok goed weg. Nu zit ik te kijken naar een nieuwe uitlaat want de trekveren hadden geen nut voor het optrekken bij de Proma CC. Ik zag een Giannelli Citypower te koop staan en zover ik de uitlaat testen bekijk blijkt dit wel een goede keuze te zijn. Ik rijd met deze setup nu op de top 60kmph. Verminderd de top erg bij de Giannelli CityPower en is deze uitlaat er voor gemaakt om beter op te trekken? Of zijn er andere uitlaatjes die geschikt voor mijn setup zijn die jullie aanraden?

Met vriendelijke groet,
      Frank.

SuperSi
      Bijdrager

Helaas is het bij onze brommertjes bijna altijd een compromis tussen snelheid en optrekken.
        De proma CC is niet de best trekkende pijp, dat klopt.
        Een gianelli citypower zal beter trekken en iets langzamer gaan maar het is nog steeds een uitlaat waar je hard mee kan rijden. En hij is minder politie gevoelig.

Groene trekveertjes zouden wel goed moeten zijn voor jouw setup eigenlijk.
        En onthoud dat we gewoon matig optrekkende blokjes hebben.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.