Home › Forums › Mening & ervaring › Uitlaten › Proma CC APC
- Dit onderwerp bevat 13 reacties, 8 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 19 jaren, 2 maanden geleden door remon.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
9 januari 2007 om 20:26 #149246
Hey,
Ik heb een soort van proma cc gekocht, deze bevat een grote stelschroef, waarover de vorige eigenaar zei dat je daarmee kon afstellen voor trekkracht/topsnelheid..
Ook heeft deze een vrij kleine demper..kent iemand deze? wat zijn jullie ervaringen ermee?
ik kan er wel een foto van maken
ltrzz remon :bier
9 januari 2007 om 20:28 #153602Toch geen FACO …. bagger uitlaat trok voor geen ene drol als je hem vergelijkt met de circuit.
Kreeg pas een boost bij de 50km/h 🙂 proma bij de 30!
Je bedoelt dat er zon bolletje aan zit bij de uitlaatmond he ?
9 januari 2007 om 20:28 #153603dit is geen proma circuit maar een faco, niet een superpijp ofzo.
het schijnt dat die “grote stelschroef” zoals jij hem noemt helemaal geen nut heeft
46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel9 januari 2007 om 20:29 #153604Haha, Iaccaloco heeft er ook iets over staan op zijn site, hij heeft er veel mee ge-experimenteerd maar nooit echt verschil gemerkt 🙁
Maar zeker gewoon lekker proberen ! 🙂
AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno9 januari 2007 om 20:45 #153605
.-{2F4OV}-.ArvidW :
Haha, Iaccaloco heeft er ook iets over staan op zijn site, hij heeft er veel mee ge-experimenteerd maar nooit echt verschil gemerkt 🙁Maar zeker gewoon lekker proberen ! 🙂
Dat staat idd op iac’s site;) Lijkt mij owk beetje onzin hoor die schroef…
mja zoals arvid als zei… probeer es wat en laat ma horen wat ie doet
9 januari 2007 om 20:50 #153606Idd, miss. dat ie ’t bij jou wel doet, maar lijkt me stug…..;)
Gelukkig is m'n piemel in 't Engels wél dick!9 januari 2007 om 20:52 #153607Proma heeft deze héél lang geleden gehad , voor de meeste van jullie wisten wat een brommer was.
Deze pot was in alu gemaakt , en kon je in-en uitdraaien,en borgen met een smalle ring.Véél effect was er niet te merken.
Ik vind het wel jammer dat mensen zich uitspreken & niet weten wat er jaren geleden op de markt gebracht is.9 januari 2007 om 20:58 #153608Ik weet idd. ook wel dat Proma’s ze ook hadden, ma ik reageerde dan ook in ’t algemeen….
Je zag ze overigens vroeger vaker op de Proma replica’s dan op de Circuit’s…!
Maar nogmaals, ik heb nooit echt een verschil kunnen merken….
Terwijl dat eigenlijk best vreemd is, je zou toch zeggen dat ’t echt wel merkbaar zou moeten zijn niewaar?:?
Gelukkig is m'n piemel in 't Engels wél dick!9 januari 2007 om 21:05 #153609iaccaloco :
Ik weet idd. ook wel dat Proma’s ze ook hadden, ma ik reageerde dan ook in ’t algemeen….Je zag ze overigens vroeger vaker op de Proma replica’s dan op de Circuit’s…!
Maar nogmaals, ik heb nooit echt een verschil kunnen merken….
Terwijl dat eigenlijk best vreemd is, je zou toch zeggen dat ’t echt wel merkbaar zou moeten zijn niewaar?:?
Ja,gelijk heb je & wat bestond er 20 jaar geleden voor vespa.De éérste kit die ik had toen was de 90cc Avionic.
Toen begon DR , en niet lang daarna begon Polini ook kits te bouwen.Maar mijn eerste uitlaat voor vespa was een proma,model zoals een polini country , maar in de bocht zat zo’n potje.
De éérste stoeprand die je overreed,lag hij er al af & zo’n nieuw potje kostte meer,dan een nieuwe uitlaat.10 januari 2007 om 08:30 #153610Er staat wel ‘proma exhaust’ op de demper, ik zal vanmiddag een foto maken (na mijn school)
11 januari 2007 om 16:00 #153617heb je de foto al?
11 januari 2007 om 16:59 #153618Ik heb er zelf een foto van, moet ik even zoeken…
Die stelschroef is ook bekent als APC; Adjustable Pressure Chamber.
Werkt voor geen moer zover ik alle reacties hoor. Bij Puch hadden ze die ook altijd vroeger in de tijd, dacht ik.
11 januari 2007 om 18:01 #153620als je die zou willen posten zou geweldig zijn:D
14 januari 2007 om 11:23 #153645Oke hier de foto’s..
De demper:

De uitlaat in totaal:

Stelschroef:

Fredzzz had gelijk, het is een APC; Adjustable Pressure Chamber stelschroef. Staat erop.
Kga hem vanmiddag testen, kheb nog wel een vraag, hoe werkt zo’n stelschroef precies? -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.