Ik heb sinds een tijdje een Proma Cannon in mijn bezit, alleen deze heeft een flinke deuk in de expansie.
De deuk heeft een hele vreemde vorm, en lijkt echt niet onder de brommer ontstaan te zijn.
Erg jammer dacht ik at first, alleen zag ik kortgeleden dat iemand anders exact dezelfde deuk, op dezelfde plek.
Ook vertelde de eigenaar dat hij ook een Cannon had gezien met een identieke deuk en wederom op dezelfde plek.
Ik heb even een aantal foto’s toegevoegd van de deuk:

Foto van Kevin030

Foto van Zeebodem, uitlaat van Gerarduz

Eigen foto
Het lijkt me dus geen toeval dat die identieke deuk in elke (rechtsom) Proma Cannon zit, het zal wel iets met de pasvorm te doen hebben denk ik. Maar de linksom versie heeft dit niet, deze heeft ook een andere ophangbeugel, misschien dat de pasvorm daarom goed is zonder deuk?
Over de prestaties, Ik heb de Cannon er even onder gehangen, maar dit was met koude motor en mijn zuigerveren waren aan vervanging toe. De pijp trekt lekker door, heeft een flinke boost rond de 30, maar deze is niet te vergelijken met de boost die (na een klein dood punt rond de 45-50) die ik kreeg rond de 55. Hij knalt dan ineens door naar de top, die ongeveer even hoog lag als met mijn Simo Racing, ongeveer 70 kmh.