Vespa-Ciao.NL
:: Project Simonini 4 taps

Home Forums Perso’s Projecten Project Simonini 4 taps

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 31)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

rolo2310
    Topic starter

Deze past helemaal netjes! Zowel de Stator als de rotor zijn zonder problemen if aanpassingen te monteren.Hij zit al in elkaar heb hier nog wel een foto van toen ik aan het monteren was.. als ik er binnenkort mee verder ga zal ik even wat maten voor je opnemen.. Tja wat is mijn doel… vooral heel erg hard gaan heb dit blokje meer voor de fun gekocht dan echt functioneel.. maar als ik eenmaal het idee heb dat die goed en betrouwbaar rijdt zou ik er zomaar eens een tourtje mee kunnen gaan rijden.. Gcl is na het tourtje in Bergen op Zoom aan de hand van die foto op de brug uitgenodigd voor de brommer sprint in genenmuiden om onze citta’s te showen en toen kwam bij ons het plan om een keer mee te doen..dit jaar gaan we dat helaas niet redden maar zijn wel aan het kijken om miss volgend jaar voor de gein een keer mee te doen…

rolo2310
      Topic starter

Florian
        Moderator

Klinkt al lekker

speedbuxy
          Bijdrager

Staat mooi z,on dikke cilinder uitstekend uit de brug.
            Koeling zou ik me trouwens geen zorgen over maken. De cilinder hangt mooi vrij en open en zal zeker genoeg (rijwind) koeling krijgen.

rolo2310
            Topic starter

Thx florian en speedbuxy! We gaan het zien qua koeling hangt idd mooi vrij en zou volgens Simonini voldoende koeling moeten geven.. vd week maar eens eronder bouwen en een 1e proefrit maken 👌🏻

Martino
              Moderator

Zover van een rijdende versie ben je al niet meer, ben benieuwd naar je vermogens en sprintjes mocht je hieraan gaan meedoen. Het zal vast voor de lol zijn gezien er maar erg weinig vespa’s of Citta’s zijn waar mee gesprint werd.

Een scan van de adapterplaat en hoogte zal ik al mee geholpen zijn overigens.

rolo2310
                Topic starter

Klopt idd ben er bijna.. nog een vario as in mijn klok bouwen en een trekstartsetje erop en dan kan er getest gaan worden.. wanneer ik alles goed afgesteld heb en hij loopt mooi gaat die op dyno om te kijken wat de vermogens zijn en waar nog winst te pakken is.. en die sprintjes zijn uiteraard gewoon voor de fun denk dat we niet eens in de buurt gaan komen 😂 Maar gaat om het idee

rolo2310
                  Topic starter

Kleine sneak peak van de red bull simo sprinter die door mijn maatje Michel wordt gebouwd..

Edit AA-T: Even de enorme zwarte blokken om de foto weggehaald.

AA-T
                    Sleutelbeheerder

Dat beloofd ook nog wel wat zo te zien..
                      Zou een leuk project zijn om te volgen 😉

rolo2310
                      Topic starter

Geen probleem stuk beter zo! Dit project loopt al meer dan een jaar inmiddels en met een beetje geluk dit weekend klaar… erg mooi getuned simo blokje geworden.. als die rijdt zal ik er wel een filmpje van posten…

rolo2310
                        Topic starter

rolo2310
                          Topic starter

Kwam nog een filmpje van vorig jaar tegen… hier is de simo nog niet bewerkt

speedbuxy
                            Bijdrager

Klinkt lekker:thumb
                              Jammer dat deze blokjes al schaars en dus duur zijn geworden.

rolo2310
                              Topic starter

Dat geluid is magisch…. dit is een 4 taps die zijn nog gewoon nieuw te krijgen goedkoop zijn ze idd helaas niet…

rolo2310
                                Topic starter

We zijn er bijna… trekstart past helaas niet helemaal super op de simo.. dus daar nog even wat op bedenken… en ben aan het kijken voor een andere brug.. doordat de kop en cilinder zo groot zijn past hij niet goed in de brug. Ik heb hiervoor mijn blok ophang punten naar voren gemaakt waardoor mijn vario snaar helaas nu niet past.. dus opzoek naar een andere snaar totdat de nieuwe brug er is… wordt vervolgd 

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 31)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.