- Dit onderwerp bevat 68 reacties, 19 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 9 jaren, 10 maanden geleden door Wilk1985.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
5 mei 2016 om 18:25 #498368
Goed bezig, mooi dat die klok weer verse olie heeft.
Ik zie dat je heel ordelijk werkt,je hebt ze keurig op een rijtje(je gereedschap)
Nu, zo met die gespoelde klok en verse olie, zou een MVD tje (Magnetisch Vul Dopje)niet misstaan.(a)6 mei 2016 om 15:14 #498381Kwam deze nog tegen,is de rechterkant, prijs van de sticker is al niet goedkoop, maar de verzendkosten zijn schandalig:
7 mei 2016 om 09:35 #498384Het is niet wat de gek er voor vraagt maar wat de gek er voor geeft. Toevallig heb ik gisteren nog een koplampglas besteld via de Duitse Ebay, en de prijs valt best mee. €9,99 voor de koplamp en €9,99 voor verzend.
Ik was al een tijdje op zoek, de lamp voldoet nog wel alleen ziet ie er niet meer zo mooi uit, de nieuwe zal zeker mooier staan.

Gisteren wou ik beginnen met de motorrevisie, toen ik in de schuur kwam bedacht ik me dat ik nog steeds niet had opgeruimd. 3 uur later was het weer netjes. Heeft iemand van jullie nog een goede / scherpe digitale tekening van het motorblok, heb er al wel wat gezien op internet maar die zijn nogal wazig.
14 mei 2016 om 08:10 #498411Afgelopen dinsdag kwam mn nieuwe koplampglas binnen, vers uit de Heimat, nieuw in een doosje. Direct gemonteerd en ik ben er erg blij mee.

Daarna begonnen met de motor revisie, ik zat er een beetje tegenop, nog nooit eerder gedaan. Ik had al een doosje materiaal besteld en ben maar gaan demonteren. Eerst het vliegwiel eraf, ik heb maar een vliegwieltrekker gekocht en dat was een goed besluit. Opdraaien, pats, los. Daarna de cilinder eraf.. dat was ook nodig tijd want het dingetje was nogal aan vervanging toe.

Gelukkig had ik de verkeerde zuiger besteld, 38.2mm Pen12.. Het zat allemaal wat losjes. Een schuifmaat gaf het antwoord: 38.4mm. Woensdag snel een nieuwe besteld en die was vrijdag al binnen, lekker snelle levering bij JMPB.
Het blok was best vuil van binnen en ik moet zeggen dat ik alles nogal behoorlijk vast vond zitten. De lagers van de krukas afhalen was dan ook niet zomaar even gebeurd, met de brander, haakse slijper en geweld is het toch gelukt.

En alles weer monteren, nou ja monteren, een hoop geram en gemep. Gisteren zei ik nog tegen een collega: Als dit blokje nog weer ooit goed aan het lopen komt eet ik een bezem op..
Nou, Eet smakelijk
14 mei 2016 om 15:31 #498417Dat is zo,n beetje de vuilste zuiger die ik ooit gezien heb 🙂
Grappig dat daar bij jou de straat aan de bovenkant zit.
14 mei 2016 om 15:51 #498418De straat aan de bovenkant, wat bedoel je hiermee?
15 mei 2016 om 06:36 #498422Je camera zat onderste boven tijdens het filmen 😉
15 mei 2016 om 10:06 #498424Vanmorgen 10 km gereden met het gereviseerde blokje, loopt goed. Alleen jammer dat ik het boutje van de uitlaat bij de achterbrug vergeten was aan te draaien. Daar kwam ik achter toen er bij de verkeerslichten opeens een boutje naast de brommer lag.. Ik heb gefilmd met de telefoon en had die op de kop. Heb geen moeite gedaan om het om te draaien, op de kop vond ik ook wel leuk.
15 mei 2016 om 12:17 #498425Loopt weer erg netjes Harold, was wel tijd ook voor revisie

-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.