- Dit onderwerp bevat 68 reacties, 19 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 9 jaren, 10 maanden geleden door Wilk1985.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
16 april 2016 om 16:20 #498305
Erg mooi geworden! Nu vlug je vrouw een pondje aandacht geven!
16 april 2016 om 18:23 #498306Hee hij is klaar ze is mooi geworden wat een dagje sleutelen toch niet kan opleveren

Ik zou het ook moeilijk vinden om te moeten kiezen s’morgens 😉Je ware pubertijd duurt je leven lang
Lightlord's Dizzy/Gypsi17 april 2016 om 15:57 #498273Vandaag is het zover, de eerst rit op m’n Boxer na de revisie, de enige keer dat ik op haar reed was een dag na aanschaf, ik wou haar eerst aan de praat hebben voordat de demontage zou beginnen. Een maand geleden reed ze wel heel anders, de voorschokbrekers deden het niet, de v-riem kraakte de remmen deden het bijna niet. Nu is het wel anders, na twee keer trappen loopt het motortje en de choke kan er al na 15 seconden af. Helmpje op en gassen. Ik wil eigenlijk een klein rondje door de wijk maken om alles te testen maar dat is helemaal niet nodig. Dus maar de wijk uit en het buitengebied in. Lekker pruttelend door het landschap vergeet ik de tijd, m’n Boxertje loopt lekker. Na een half uur krijg ik een appje, “Waar blijf je, heb je pech of zo?”, Oeps, helemaal de tijd vergeten. Snel op weg naar huis via Boekelo, Usselo naar Enschede.

17 april 2016 om 16:28 #498313Mooi man, volgens mij is die omgeving bij jouw ook een hele mooie tour omgeving?
Ik zeg binnenkort een oldtimertoertje bij jouw?
17 april 2016 om 17:29 #498314Gaaf, erg netjes geworden..
Klopt het dat ik jou army ciao eens op in Boekelo heb gezien met de oude voertuigendag?
Afgelopen jaar of het jaar ervoor:?.17 april 2016 om 17:47 #498315De omgeving hier is geweldig, elk jaar is hier in Boekelo een oude voertuigendag waar honderden auto’s, tracktoren en brommers op af komen. Ook rijd dan de stoomtrein tussen Haaksbergen en Boekelo. In 2014 heb ik er met m’n ARMY Ciao gestaan, veel verschillende reacties en allemaal positief. Veel ouderen zag je denken en lachen na de herkenning. Dit jaar is de “Oude voertuigendag” op zondag 16 oktober. Zelf wil ik met de Boxer gaan en misschien ook weer de ARMY Ciao. Er is een toerclub voor oldtimer bromfietsen en lichte motoren van 30 jaar en ouder die ”De Tukkers” heet, zij organiseren op deze dag een toerrit.
17 april 2016 om 17:54 #49831617 april 2016 om 18:19 #498317Super netjes geworden
22 april 2016 om 09:15 #498338Het klonk allemaal zo goed en eigenlijk had ik beter moeten weten, tijdens het rijden hoor ik telkens een opkomende en afgaande ruis waarvan ik dacht dat dit door de V-riem kwam. Nadat ik de riem had vervangen bleef het geluid, gisteren de Boxer gestart en de V-riem eraf gehaald. Helaas zit de ruis er nog in, het is niet zo dat er niet meer mee te rijden is maar één deze maanden zal het blokje er toch uit gaan voor een revisie. Nu mijn vraag, wat heb ik allemaal nodig? bij JMPB is een variatie aan onderdelen en ook setjes.
LAGERSET KRUKAS CITTA/CIAO Artikelnummer: 294-I-VE3069
In dit setje zitten 2 pakkingen terwijl in een ander setje (PAKKINGSET VESPA 3 DELIG Artikelnummer: 400-D-VE3793) ook nog een Cardanpakking zit. Verder lijkt het me dan ook maar verstandig het naaldlager te vervangen, dit zal dan NAALDLAGER 10MM CITTA/CIAO/SI Artikelnummer: 296-E-VE3171 van € 3,90 zijn.
Klopt het dat ik de volgende benodigdheden nodig heb voor een blokrevisie?
Middencartepakking, Cardanpakking, Voetpakking, Koppakking, 2x Krukaslagers, 1x 10mm naaldlager, Krukaskeerring, Vliegwielspie, Shims, Tapeindset, Bronzen krukasbus, Borgveertjes…
22 april 2016 om 09:24 #498339In een pen 12 kruk zit geen naaldlager, dus dan heb je aan de bronzen bus voldoende. Verder ben je er wel zo, je zou er nog voor kunnen kiezen om de contactpunten en condensator te vervangen maar dat is niet altijd een vooruitgang.
Veel van de later geproduceerde CP’s zijn van slechte kwaliteit namelijk.
22 april 2016 om 16:32 #498342Ik zou ook zuigerveren bestellen en eventueel een nieuwe zuiger pen met veertjes 😉
Ik vind de pakkingen in het revisisetje een beetje dun en ik bestel altijd dezeIk knip de voet pakking zelf.
23 april 2016 om 12:00 #498346Bedankt voor de info, zal er mijn voordeel mee doen.
23 april 2016 om 18:31 #498347Het schiet me nog binnen dat als je nieuwe tapeinden bestelt je ook wat M7 moeren erbij kan bestellen want die heeft niet elke ijzerhandel :nerd
24 april 2016 om 09:07 #498348Als je originele tapeindes geen beschadigde schroefdraad hebben, zou ik ze niet vervangen. Originele zijn kwalitatief veruit de beste, van de zogenaamde A-kwaliteit van JMPB stripte ik meteen de schroefdraad, terwijl de moer nog lang niet op koppel was. M7 moeren wil je inderdaad gewoon op voorraad hebben.
5 mei 2016 om 10:54 #498367Gisteravond een ritje van in totaal 12 kilometer gemaakt om in Boekelo de dodenherdenking bij te wonen.

Afgelopen week had ik al de keus gemaakt om diverse onderdelen van de groene ARMY Ciao uit te wisselen met de Boxer. Het geruis werd steeds erger en ik kon niet precies uitvinden waar het wegkwam, ook de frequentie van het geluid kwam met niets overeen. Dus Eergisteren het achterwiel uitgenomen en de olie afgelaten, dit was waterdun en gitzwart. gespoeld met remreiniger en later wat dikke tandwielkast olie er in gedaan, wiel horizontaal gezet en de teveel toegevoegde olie af laten lopen. Nieuw lager in het achterwiel (6202 RS1) en weer gemonteerd, het wiel loopt weer als een zonnetje. Ook de koppeling had ik gewisseld.
Helaas ging het gisteravond op de terug weg steeds minder goed en toen ik de straat inreed leek het al aardig op een schuurmachine. vanmorgen is dus het onvermijdelijke gebeurd, het blokje van de ARMY Ciao moest onder de Boxer, nou ja moest… Het is natuurlijk een keuze en over een tijdje is ook de ARMY Ciao weer kompleet.

Het viel me qua tijd behoorlijk mee, in een uurtje 2 blokjes eruit, eentje er weer in, en de Boxer loopt super goed, misschien loopt het blokje nog wel beter dan in de Ciao.

In ieder geval kan ik nu rustig op de Boxer doorrijden en in alle rust beginnen aan de blok revisie.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.