:: problemen vespa si: rammelend achterwiel, vermogen weg, etc
-
Hallo!
Ik heb sinds een half jaar een vespa si en hij deed het, op een paar kleine dingen na, altijd goed. Alleen gaat de laatste tijd het ene na het andere kapot. Zelf weet ik niet wat het allemaal is en om het nou door een monteur te laten maken, wordt een dure grap.
probleem 1: Als ik hem start moet ik volgas wegrijden, want koud blijft hij niet stationair aan. Choke maakt niet veel verschil, maar het lijkt wel of hij beter start als hij op zn reserve staat. Ook rijd hij door als ik stilsta, als hij aan op zn standaard staat rijd het achterwiel gewoon door. Me stationairschroef is pas al aangedraaid en toen ging het even beter, maar inmiddels zit hij volgens mij weer gewoon los. Moet er een nieuwe in?
Probleem 2: Als me brommer aan op zijn standaard staat, dan hoor je het achterwiel ratelen. Tijdens het tijden hoor je het minder, maar klinkt het ook niet echt goed. Ik heb de schroefjes enzo bekeken, maar volgens mij zitten die gewoon nog vast. Moet er een andere poelie in?
Probleem 3: Gister had ik 2x dat hij opeens al het vermogen verloor, ik reed volgas en hij kwam niet meer vooruit. Ik heb hem toen uitgezet en na een paar x aanrennen, deed hij het weer. Ik weet niet of het een warmloper? was, want zolang reed ik nog niet eens. Getankt bij het tankstation, dus er zit als het goed is wel genoeg olie in.
Ik weet niet of deze dingen misschien met elkaar te maken hebben? De set-up weet ik ook niet, maar volgens mij is alles nog standaard. Dus als iemand me kan helpen? Alvast bedankt!
pepkoDonateur
maak je carburateur een helemaal schoon, en stel je contactpunten eens af, of laat dit doen. draai om het geratel te verhelpen eens je achterpoulie helemaal goed vast, want zo heb ik het bij mijn ciao verholpen.
Me carburateur is een paar weken geleden nog schoongemaakt, maar ik zal eens naar me contactpunten kijken. Bedankt!
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.