Vespa-Ciao.NL
:: Problemen met voorvork

Home Forums Techniek Problemen oplossen Problemen met voorvork

7 berichten aan het bekijken - 16 tot 22 (van in totaal 22)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

KennyVespa
    Bijdrager

hahahah hoe verzin je het tog altijd maar weer hans 😀 toehaha 😀 prachtig

ik krijg ze helemaal aleen erin binnen 10 minuten aan de binnekant korte inbus erin schuiven en dan van buitenaf de bout er inschuiven en dan de imbus eruit duwen werkt altijd heb het al 3 keer gedaan bij mijne dus 😛

ik heb het altijd zelf gedaan dus moet aleen egt wel lukken (en toen was mijn brom pas gespoten en heb dus de lak neit beschadigd :P)

Markaz
      Bijdrager

oke gaan we doen:P bedankt

Loek
        Bijdrager

Mijn voorvering is ook naar de klote…
          Als ik rem gaat m’n voorkant juist omhoog in plaats dat ie inveert.
          Ik zal dus ook gewoon de hele hap moeten vervangen.

Edjuh
          Bijdrager

Bij mij wil het hele ‘oog’ dus met de busjes niet eens normaal tussen de ruimte komen waar ze moeten zitten. Herkent iemand dat?

Mike(van wie de vork was) zei dat hij de ruimte aan 1 kant al ruimer had gemaakt.

yodipo
            Bijdrager

Wat ik meestal doe als ik de busjes vervang, is alles monteren (schommelarm, veer. bevestiging van de veer met rubbertje, schommelas en busjes aan beide zijden). Dan het geheel an de veerkant in de vork. En daarna met een pijp (buis) om het schommelarmje (zo kan je en groter moment uitoefenen). Zo kan je vrijwel alleen de bout monteren! Met zijn 2-en is makkelijker. Maar ieg je hoeft je niet zo in te spannen.

peter139
              Bijdrager

ik heb hier nog een kleine aanvulling op.

Het scheeftrekken van je voorvork heeft niet altijd te maken met de plastic bussen(is mijn ervaring)

Het is ook belangrijk hoe de voorwielas is gemonteerd. Er zijn veel mensen die die dingen op de meest onmogelijke manieren inelkaar zetten.

Waar het vooral om draait is de moer die naast je schommelarm zit. Dit moet een zo groot mogelijke (meestal steeksleutel 19)

dus

brede moer 19->grote ring->schommelarm->smalle moer 19->deksel->smalle moer 19->coniche moer->lager

en de andere kant:
                brede moer 19->grote ring->schommelarm->smalle moer 19->2x sluitring->smalle moer 19->coniche moer->lager

beetje ingewikkeld maar maar dit is wel de goede manier.
                Ook belangrijk:zorg dat je je voorwiel zonder spanning monteerd. Dus als je de laatste 2 brede moeren monteerd moeten de schommelarmen niet naar elkaar toe worden getrokken. Doe je niet goed, dan zijn je kunstof busjes zo weer versleten

hopelijk hebben jullie hier iets aan

hansieb
                Moderator

Alstu verduidelijkt je stukje een beetje peter139

7 berichten aan het bekijken - 16 tot 22 (van in totaal 22)
                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.