Home › Forums › Techniek › Problemen oplossen › Problemen met voorvork
- Dit onderwerp bevat 21 reacties, 14 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 18 jaren geleden door yodipo.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
24 september 2007 om 17:25 #227280
hahahah hoe verzin je het tog altijd maar weer hans 😀 toehaha 😀 prachtig
ik krijg ze helemaal aleen erin binnen 10 minuten aan de binnekant korte inbus erin schuiven en dan van buitenaf de bout er inschuiven en dan de imbus eruit duwen werkt altijd heb het al 3 keer gedaan bij mijne dus 😛
ik heb het altijd zelf gedaan dus moet aleen egt wel lukken (en toen was mijn brom pas gespoten en heb dus de lak neit beschadigd :P)
24 september 2007 om 20:21 #227287oke gaan we doen:P bedankt
7 oktober 2007 om 08:48 #227465Mijn voorvering is ook naar de klote…
Als ik rem gaat m’n voorkant juist omhoog in plaats dat ie inveert.
Ik zal dus ook gewoon de hele hap moeten vervangen.7 oktober 2007 om 08:56 #227466Bij mij wil het hele ‘oog’ dus met de busjes niet eens normaal tussen de ruimte komen waar ze moeten zitten. Herkent iemand dat?
Mike(van wie de vork was) zei dat hij de ruimte aan 1 kant al ruimer had gemaakt.
7 oktober 2007 om 10:02 #227467Wat ik meestal doe als ik de busjes vervang, is alles monteren (schommelarm, veer. bevestiging van de veer met rubbertje, schommelas en busjes aan beide zijden). Dan het geheel an de veerkant in de vork. En daarna met een pijp (buis) om het schommelarmje (zo kan je en groter moment uitoefenen). Zo kan je vrijwel alleen de bout monteren! Met zijn 2-en is makkelijker. Maar ieg je hoeft je niet zo in te spannen.
25 maart 2008 om 20:47 #218998ik heb hier nog een kleine aanvulling op.
Het scheeftrekken van je voorvork heeft niet altijd te maken met de plastic bussen(is mijn ervaring)
Het is ook belangrijk hoe de voorwielas is gemonteerd. Er zijn veel mensen die die dingen op de meest onmogelijke manieren inelkaar zetten.
Waar het vooral om draait is de moer die naast je schommelarm zit. Dit moet een zo groot mogelijke (meestal steeksleutel 19)
dus
brede moer 19->grote ring->schommelarm->smalle moer 19->deksel->smalle moer 19->coniche moer->lager
en de andere kant:
brede moer 19->grote ring->schommelarm->smalle moer 19->2x sluitring->smalle moer 19->coniche moer->lagerbeetje ingewikkeld maar maar dit is wel de goede manier.
Ook belangrijk:zorg dat je je voorwiel zonder spanning monteerd. Dus als je de laatste 2 brede moeren monteerd moeten de schommelarmen niet naar elkaar toe worden getrokken. Doe je niet goed, dan zijn je kunstof busjes zo weer versletenhopelijk hebben jullie hier iets aan
25 maart 2008 om 20:52 #218999Alstu verduidelijkt je stukje een beetje peter139

-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.