Vespa-Ciao.NL
:: Problemen met starten

Home Forums Techniek Problemen oplossen Problemen met starten

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Dieseltje03
    Topic starter

Goede middag allemaal
      Ik heb sinds kort een probleem met mijn ciao mix dat hij niet fatsoenlijk wilt starten. Als ik heb aan ren dan moet ik eerst een aantal meter lopen en daarna begint hij af en toe aan te slaan te stotteren meer. Daarna valt hij uit en slaat hij weer stotterend aan na een paar keer dit te doen rijd hij als een zonnetje maar dan heb je wel al 100 meter moeten rennen de bougie is na het rijden gewoon mooi koffie bruin. Met choke word het alleen maar erger naar mijn gevoel. Het was eerst altijd een keer door de compressie duwen en lopen maar dat is in een weektijd hard teruguit gegaan. Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen?
      Alvast bedankt,
      Dielis

Wim
      Bijdrager

Wat heb je allemaal al zelf geprobeerd?

Gr. Wim.

Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.

Joor
        Donateur

Probeer eens een nieuwe bougie, die gaan niet eeuwig mee.

Dieseltje03
          Topic starter

Ik heb de carburateur schoon gemaakten een andere benzine slang er op gezet nog omdat deze hard was.

Wim
            Bijdrager

heb je een vonk?
              heb je elektronische ontsteking?
              nee? stel je contactpunten af of vervang deze eerst indie nodig.

gr. wim.

Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.

Wim
              Bijdrager

Hoi Dielis, Welkom op dit mooie forum.
                Vervelend dat je Vespa je wat in de steek aan het laten is. Dit kan vast en zeker opgelost worden en wat je er aan moet doen om ‘m weer als vanouds lopend te krijgen is allemaal wel te vinden hier. Gelukkig ben je niet de eerste of enige met dit probleem en is dit onderwerp ook al vele male besproken.  Ik typte net voor de gein eens “slecht starten” in bij de zoek functie rechts boven in het beeld en dat gaf bijna 300 resultaten gerelateerd aan dit euvel.

Ik zou zo zeggen.. pak er een lekker biertje en een schaal chips bij en blader eens door de diverse topics heen. Zeker weten dat je er een hoop van opsteekt en je het antwoord voor je probleem vind.

Om je toch een direct antwoord te geven op je vraag:  Ik zou het zoeken in onderhoud. Carburateur netjes schoon maken, schoon luchtfilter, nieuwe bougie, contactpunten (als je die hebt) even controleren of ze nog de juiste afstelling hebben en niet zijn ingebrand. Zeker weten dat er nergens valse lucht trekt en vergeet ook niet dat een uitlaatpoort en ook de uitlaat soms dicht wil slippen met koolaanslag dus eventueel de poort ontkolen en een ander uitlaat monteren als dat het geval is . Als je alles weer fris en netjes hebt dan zal die vast stukken beter starten.

Succes en laat ook even weten hoe het afloopt!
                Gr. Wim

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.