Home › Forums › Techniek › Problemen oplossen › Problemen met evo
- Dit onderwerp bevat 5 reacties, 4 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 11 jaren, 9 maanden geleden door speedbuxy.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
2 juli 2014 om 20:27 #211280
Mede forumgenoten
Vorig jaar november heb ik van zeebodem een evo engine overgenomen. Door drukte met werk en studie ben ik er van ik er een tijdje terug aan begonnen. Zit alleen met een aantal problemen.
Hij eet bougies, elke 30 km valt hij uit en wil pas weer aan als er een nieuwe bougie bougie in zit. Bougie schoonmaken heeft geen zin. Hij valt uit en wil pas weer lopen als er een nieuwe bougie in zit. Heb verschillende hittegraden geprobeerd van ngk b7hs tot ngkb9hs. De bougie is verder mooi bruin en er is niets aan te zien.
Alles aan de ontsteking is al vervangen behalve bobine.Dan is er nog het probleem dat het blok zelf maar 65-70 op gps loopt.
Volledige setup
Polini Evo engine contactpunten
Malossi 46,5mm
mazzucheli volle wangen krukas
Bijbehorende 19mm carburateur @76 hoofdsproeier
Proma CC
Originele koppeling met 60mm poelieBlok zelf is 100% dicht en compleet gereviseerd waarbij ook alle pakking van zowel blok als carburateur zijn vervangen.
In het kort:
-waarom gaat mijn bougie steeds — -waarom loopt het maar 702 juli 2014 om 23:28 #239245Je geeft zelf al aan dat alles is vervangen behalve de bobine en dit is nou net het onderdeel welke voor je probleem kan zorgen. Kwestie van deze dus vervangen die NGK b7hs zal een juiste hittegraad voor jou setup moeten zijn.
Betreft je topsnelheid. Welke reductiefactor heb je in je naaf zitten? Staan je cp’s genoeg open? In plaats van deze op 0,45 zal je ze in een Polini blokje op 0,6 zetten.
2 juli 2014 om 23:44 #238689Als je cp’s verkeerd staan kan je bougie wel eens kapot branden
een cp vervanger zou een handig alternatief zijn,
Al weet ik niet of deze goed doen op een evo engine …3 juli 2014 om 07:28 #240604Oke bedankt iig dan ga ik de bobine vervangen.
Wat betreft snelheid, puntjes staan op 0,55 gedaan op manier voor maximale voorontsteking van how to.
Verder zit er gewoon een bromnaaf in.3 juli 2014 om 12:29 #240606Komt ie wel goed op toeren?
Want mijn Citta vind poeli 60 met originele koppeling wat aan de zware kant en komt dan niet goed op toeren, waardoor je moeilijk in de boost komt en dus niet je top speed haalt.
En je bougie probleem zal inderdaad de bobine zijn zoals Maarten ook aangeeft.4 juli 2014 om 08:01 #231363Ik heb niet het idee dat je niet goed op toeren komt. Vanavond vervang ik de bobine en zal ik gelijk poelie 80 proberen
Maar 80km/h moet toch wel haalbaar zijn met deze setup? Of verwacht ik er gewoon te veel van. De power is echt super alleen de top valt tegen voor mij.Ik heb een nieuwe bobine en het bougie probleem opgelost. Topsnelheid is alleen alleen nog steeds rond de 70
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.