Home › Forums › Techniek › Problemen oplossen › Problemen met de Vespa Boxer 2
- Dit onderwerp bevat 41 reacties, 11 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 10 jaren, 10 maanden geleden door Wilk1985.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
3 februari 2015 om 18:32 #239982
Guido :
Klinkt mij als valse lucht of een slecht afsluitend inlaatvlakje…Ik zal morgen nog even een filmpje maken.
Waar kan hij allemaal valse lucht vandaan halen?Mvg,
Wietse4 februari 2015 om 02:02 #227220Valse lucht kan van keerringen carter pakking voet/koppaking en zelfs van je carbu (pakkingen en luchtfilter) vandaan komen.
11 maart 2015 om 13:14 #241335Hallo allemaal!
Lang niet actief geweest op het forum.
Overal zitten nieuwe pakkingen tussen. En de carters zijn ook niet krom. (Als ze lek zijn zou je dat ten eerste wel moeten zien en dan zal hij toch ook aan moeten slaan?)
Carburateur lijkt me wel goed want de bougie word na een tijdje fietsen hartstikke nat.
Als ik remreiniger of snelstart in het spruitstuk spuit gebeurd er evenveel als met carburateur.
Ik zal eens een nieuwe nok, bobine en contact punten proberen.
Als het dan niet werkt gaat ie de oudijzerbult op 😉Groet,
Wietse11 maart 2015 om 14:13 #241337Wil hier toch even op reageren, heb zelf namelijk ook bijna hetzelfde probleem met mijn si.
Wanneer ik hem aankrijg moet ik volgas geven en loopt ie ook net zoals op het filmpje, als ik dan stevig meetrap dan komt de motor vanzelf in toeren en loopt dan gewoon goed. (Laatst nog 75km/u gereden)
Wanneer die stationair moet lopen blijft hij ff op 3000 rpm hangen en zakt dan totdat ie bijna uitvalt, zodra ik dan gas geef blijft hij gewoon pruttelen (rond de 1400 rpm).Heb net als jij alle pakkingen die ik maar kan bedenken vervangen (ook al andere cdi geprobeerd), dus ben ook wat radeloos…
Probeer eens wat remreiniger rond de motor (cilinder, carb) te spuiten terwijl je hem aantrapt, misschien dat hij dan wat anders begint te lopen, ik zou dan toch denken dat hij ergens valse lucht zuigt. (Bij mij gebeurde er niks als ik dit deed)
Oldtimer fanaat11 maart 2015 om 15:23 #241338Ik durf het niet met zekerheid te zeggen, maar het zou best kunnen dat jou Boxer nog de oude 38.4 cilinder heeft. Modernere brommers hebben een cilinderdiameter van 38.2mm.
Je schrijft dat je de zuiger hebt vervangen, heb je er toen misschien een 38.2 zuiger ingezet?
Ook al zou je brommer dan nog wel moeten starten, kost het je wel compressie als je met een te kleine zuiger en veren rijdt…… Dit is zeker de moeite van het controleren waard.
Als jij een cilinder hebt met aan de bovenkant schroefdraad om een bout in te draaien in plaats van een clipje voor een schroef, heb je een oude 38.4mm cilinder en dus ook de bijpassende zuiger nodig!
Ik hoop dat je hem niet op de oudijzerbult zet, zou ten eerste zonde zijn van een toch zeldzaam wordende Boxer, en ten tweede ben je er bijna! Even doorzetten dus
11 maart 2015 om 18:31 #241342Als je hem wegdoet kom ik hem redden! Niet weggooien dat is puur zonde.
11 maart 2015 om 21:49 #241343Haha, dat van die oudijzer bult was natuurlijk gekheid! 😉
Ik heb er inderdaad wel een 38.4 zuiger ingezet.
Ik zal morgen proberen of er iets gebeurd als ik rondom spuit met wat remreiniger.
Is er geen manier om precies te zeggen wat er aan de hand is?Groet,
Wietse17 mei 2015 om 08:53 #241562Wietse, ik zit met dezlfde problemen. Heeft de 38.4 gejolpen? Danku
17 mei 2015 om 09:03 #241563Julio :
Wietse, ik zit met dezlfde problemen. Heeft de 38.4 gejolpen? DankuJe zet er niet zomaar een 38,4 zuiger in! Als je een 38,4 cilinder(oldtimer jaren’70) hebt hoort daar zo’n zuiger in. Als jij weinig compressie hebt en een nieuwe zuiger wilt monteren moet je eerst je cilinder opmeten, meestal 38,2. Als de zuiger nog mooi is ga je het ook redden met alleen zuigerveren.
Gr. Wim.
26 mei 2015 om 10:22 #241598Hallo allemaal.
Laatst weer even bezig geweest met de boxer en ben weer een stap verder!
Als ik de brommer aanloop slaat hij een beetje aan en rijd de brommer ongeveer 5 km per uur en komt niet op toeren.
Wat kan dit zijn??Mvg,
Wietse26 mei 2015 om 17:04 #234978Oja, ik denk jij rijdt al maanden lekker op de boxer in t rond!
Gr. Wim.
26 mei 2015 om 21:14 #241609Je weet echt zeker dat je een goede compressie hebt? Je schrijft wel dat de pakkingen vervangen zijn maar dat zegt niet altijd alles, als je met de hand aan de krukas draait voel je dan een soort “druk” of draait het heel makkelijk?
Je weet zeker dat de inlaat goed afsluit? Zet je mond op de inlaatmond en probeer lucht in het carter te blazen terwijl de krukas de inlaat afsluit. In principe mag je er geen lucht langs kunnen blazen.
Kan je anders eens een filmpje maken? Of wat foto’s? Eventueel foto’s van hoe je ontsteking zit aangesloten, meer paar ogen zien wellicht iets dat je over het hoofd ziet.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.