Home › Forums › Techniek › Problemen oplossen › Problemen met de Vespa Boxer 2
- Dit onderwerp bevat 41 reacties, 11 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 10 jaren, 10 maanden geleden door Wilk1985.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
28 januari 2015 om 19:19 #241247
Hallo Jos.
Er zit sproeier 43 in.
Is dit niet een beetje klein voor een standaard blokje?Mvg,
Wietse28 januari 2015 om 19:29 #241248Je zit wel aardig in de richting hoor met die sproeier. Zou kunnen dat je iets groter of kleiner moet (afhankelijk van de rest van je setup, maar dit is niet de reden dat hij niet aanslaat..
Ik denk als ik kijk naar je filmpje dat het toch een ontstekingsprobleem is, zeker omdat je zelf ook zegt dat je goede compressie hebt en de bougie nat wordt.. Wellicht tijd om de condensator ook te vervangen.
28 januari 2015 om 20:37 #241249Bedankt voor je reactie Jos.
Hier een foto van de mooi vonk: http://imageshack.com/a/img540/5463/4UM71s.png
Is er echt geen andere mogelijkheid behalve de condensator?
En welke sproeiers zou ik kunnen bestellen? (Het hele blokje is orgineel)Mvg,
Wietse28 januari 2015 om 21:24 #241250Zit de nok goed ?
Dit kan de oorzaak zijn dat hij op het verkeerde moment vonkt
dit zit onder je vliegwiel en is niet volledig rond.mvg28 januari 2015 om 21:26 #241251Hallo Freddy.
Als het goed is zit de nok gewoon goed.
Deze hoort toch niet helemaal op de kering te zitten?Mvg,
Wietse29 januari 2015 om 01:44 #241252Als ik het filmpje hoor dan is het voor 99% zeker iets met de ontsteking.
Ik weet niet of je al een nieuwe bougie geprobeerd hebt?
Anders zou ik daarmee beginnen.Mocht dat hem niet zijn kom je uit op de condensator die Jos ook aanhaalt.
Is dat het ook niet, dan zou ik persoonlijk het zelfs verder gaan zoeken in de bobine en spoel.
Want moet iets met de ontsteking zijn.29 januari 2015 om 05:57 #241253als ik zo naar het filmpje luister, heb ik het idee dat je een probleem hebt met branstof cq carburateur..
hij maakt namelijke wel aanstalte om iets te doen maar op een of andere manier smoort hij uitlet vooral op het ting ting ting ting ting,
haal je een bus remmen reiniger en haal de carb eraf,
dan spuit je remmen reiniger direct in het spruitstuk en trap de brommer aan,
let wel op als je carb er niet op zit en hij slaat fatsoendelijk aan dan gaat die meteen volgas.
dus vingers op de achterremvoor mijn gevoel staat die op een of andere manier veeeel te rijk afgesteld, als jij dat ding aantrapt rookt die dan ook flink ?
meng je zelf benzine of haal je het bij het tankstation ?
De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
Link naar Mijn collectie / Projecten.29 januari 2015 om 10:06 #241254Hallo allemaal.
Heb al een nieuwe bougie.
Meng zelf mijn benzine. Putoline mengolie mengverhouding 1:40 omdat het allemaal nog moet worden in gereden.
Heb net geprobeerd om wat remreiniger in het spruitstuk te spuiten, hij slaat gewoon hetzelfde aan als met carburateur dus het is 100% een ontstekingsprobleem.
Eerst alleen een condensator bestellen? Of meer voor de zekerheid?Mvg,
Wietse29 januari 2015 om 15:01 #241255Bono26 :
Eerst alleen een condensator bestellen? Of meer voor de zekerheid?Houd het eerst maar bij een condensator, want de spoel en bobine gaan bijna nooit stuk.
2 februari 2015 om 16:32 #219008Hallo mensen.
Vandaag nieuwe condensator gemonteerd maar nog steeds hetzelfde.
Ik ben er zo langzamerhand wel een beetje klaar mee :((
Wat kan het nou nog zijn?Mvg,
Wietse2 februari 2015 om 18:00 #239923Das balen:|
Toch is het nooit verkeerd om de bougie en condensator bij revisie te vervangen..
Maar gezien je brom voor revisie gewoon liep acht ik de kans niet groot dat je bobine of spoel is stuk gegaan.
Dus dan komen we terug op de benzine toevoer wat Ritze ook aangaf.Want een verstopt sproeier kan ook dit effect geven.
Dus kijk dit toch weer even na. (ook al geef je aan de carb brandschoon te hebben gemaakt)
Loop ook je bedrading van de ontsteking even na of hier niet ergens een breuk is in gekomen tijdens je revisie werkzaamheden.2 februari 2015 om 18:38 #239921Hallo Speedbuxy,
Voor rivisie liep de brommer ook niet…
En aangezien de brommer ook niet loopt als je direct wat in het spruitstuk spuit denk ik toch dat het ergens anders aan licht. (heb een hele mooie vonk.) Heb de carb al meer dan tien keer schoon gemaakt en elke keer als ik de carb er opnieuw opzet giet ik van te voren al schone benzine in het vlotterbakje. Kan het niet zo zijn dat hij valse lucht zuigt bij de cilinder en de cilinderkop?
En loopt de brommer niet als de contactpunten 0,40 open gaan?Mvg,
Wietse3 februari 2015 om 15:44 #236126Bono26 :
Kan het niet zo zijn dat hij valse lucht zuigt bij de cilinder en de cilinderkop?
En loopt de brommer niet als de contactpunten 0,40 open gaan?Dan moet ie wel erg lekken anders slaat hij op z,n minst nog wel aan.
Contact punten zijn op zich wel goed want 0,45 is normaal.
Het kan nu op zich ook alle kant op, want het kan dus wezen dat je bobine of spoel stuk is maar kan ook wezen dat je carb bv niet helemaal okay is.
Je zal deze onderdelen wel niet dubbel hebben om dit uit te sluiten dus ik zou eerst alles eens goed nalopen qua bedrading en evt doormeten als je deze mogelijkheid hebt.
En check je benzine filter eens, want misschien heb je deze verkeerd om zitten?3 februari 2015 om 16:34 #239920Bedankt Speedbuxy.
Benzine filtertje zit er goed op en gooi het vlotterbakje ook direct vol met SCHONE mengsmering.
Wat mij wel opvalt is dat als ik op de shoke een tijdje ga fietsen dat hij dan een beetje pruttelt maar net weer afslaat als ik volgas geef.Mvg,
Wietse3 februari 2015 om 18:29 #239983Klinkt mij als valse lucht of een slecht afsluitend inlaatvlakje…
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.