Vespa-Ciao.NL
:: Problemen met blok

Home Forums Techniek Problemen oplossen Problemen met blok

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

precipio
    Topic starter

Hallo!

Heb hele vage problemen met mijn ciao.. Heb hem na 2 jaar weer helemaal opgelapt, cabburateur schoon, nieuwe bougie, uitlaat opgelapt, en het meeste nagelopen.

Het probleem is dat hij na wat afstellen prima start, echter heeft hij moeite om op toeren te komen. Door vaak de shoke in en uit te laten komen, wordt er wel wat druk opgebouwd en maakt hij wel wat toeren, net genoeg om ongeveer 10km/h mee te rijden bij vol gas.

Zodra hij meer compressie maakt knalt hij en komt er een plof uit de uitlaat of de cabburateur. Volledige compressie weg en moet weer helemaal opnieuw opbouwen of hij slaat af.’

Zou een nieuwe cilinder + kop het kunnen zijn? heb wel zon vermoeden dat er een scheur of iets dergelijks in zit, aangezien er soms ook een druppeltje benzine uit lekt aan de onderkant van het blok.

Indien nodig, haal ik morgen wel even een nieuw setje..

Alvast bedankt!

vicious
      Bijdrager

Een ciao blokje zweet altijd wel wat, als het niet teveel is moet je je daar geen zorgen om maken. Ik zou niet meteen een nieuwe cilinder gaan kopen (goedkoopste is 50 snel DR dacht ik, iets van 50 euro, originele krijg je niet meer). Kijk eens naar je keerringetje onder het vliegwiel, of die niet meer lekker is (of er zelfs uit ligt). Ik had eens precies dezelfde klachten en toen was het ook die keerring.

Michel
        Bijdrager

Ik zou je decompressie bediening in de kop effe controleren. Als daar vuil tussen zit sluit hij niet af en zal hij nooit fatsoenlijk lopen. Haal je koppie eraf en maak de decompresseur effe goed schoon, daar zit vaak zooi tussen, zeker als die een tijd stil heeft gestaan. Anders effe de voetpakking en koppakking en de keerring(en) controleren :thumb

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.