Vespa-Ciao.NL
:: Problemen Citta

Home Forums Techniek Problemen oplossen Problemen Citta

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

HuibR
    Topic starter

Een tijdje terug stopte mijn citta ermee, nagoed, carb schoongemaakt, en hij reed weer perfect. maar stopte er dezelfde dag weer mee. weer de carb schoongemaakt (leek mij dat dat het weer was). maar geen resultaat. blok compleet uit elkaar gehad. beetje gekeken naar vuiligheid enz. niks te zien, dus ik blok weer in elkaar met de veronderstelling dat ik er nog wel een keer met vriend naar zou kijken. ik dacht, laat ik hem toch maar eens proberen te starten: hij liep weer. maar boven de 40 kmph stotteren als een gek en niet meer verder willen. (valse lucht) en na even rijden (5min) stopte hij weer.

nieuwe pakkingen besteld en vandaag binnengekregen, meteen erin gedaan, en meteen maar even contactpunten opnieuw afgesteld. Eerst wilde hij niet starten, nog een keer geprobeerd, en hij starte weer. eerst beetje stotteren, maar dat was snel over. dus ik denk: nou even doortrekken naar top. maar bij 60kmph stotteren en opeens allemaal rare geluiden en hij viel weer uit. en normaal hoorde je de zuiger zegmaar op en neer gaan tijdens rennen, maar dat was nu totaal weg. tijdens het rijden hoorde ik een lichte fluittoon.

Ik wordt er een beetje gek van. men citta staat meer stil dan dat hij rijdt, weet iemand wat het probleem zou kunnen zijn? of is er iemand in de buurt van Gemert die een keer mee zou willen kijken?

Setup:
      Cilinder:80cc Polini
      Carter: Polini Speedengine
      Carb: 13/13
      Sproeier: 72
      Poulie : 65
      Uitlaat: Proma CC

Jarco
      Bijdrager

Kapotte of lekke Keering?

HuibR
        Topic starter

de keerring wat doet die dan precies?

ik dacht zelf aan Zuigerveren/drijfstang, omdat ik de zuiger totaal niet meer hoor

Edit:typfouten

BowseR
          Bijdrager

keering is voor afsluiting bij je lagers. Als die lek is, heb je ook geen compressie volgens mij 😕

HuibR
            Topic starter

ok, maar waar zit die ergens? bij mijn krukaslagers neem ik aan dan?.
              maar dat stuk heb ik niet meer uit elkaar gehaald. kunnen die ook zomaar kapotgaan?

ik ben er bang voor dat de zuiger en cilinder helemaal naar de klote zijn.

Jarco
              Bijdrager

Als je je vliegwiel eraf haalt, Zie je een plastic rubbereachtige ring om je krukas zitten.

Dat is hem!

HuibR
                Topic starter

aah bah, moet ik een vliegwieltrekker egens vandaan toveren..:P

Jarco
                  Bijdrager

Kan ook nog zijn dat je voetpakking niet helemaal lekker zit.
                    Dat probleem heb ik laatst gehad,
                    Leek niks mis mee te zijn. nieuwe erop en alles was in orde.
                    En mischien nog een domme vraag maar zit je zuiger er goed op? (met de pijl naar je uitlaatpoort)

HuibR
                    Topic starter

voor zover ik weet heeft ie ongeveer 4 weken goed gereden, en heb de zuiger niet losgehad.
                      kop/voetpakkingen zijn net nieuw.

Jarco
                      Bijdrager

Mischien dat de voetpakking 1 van je boosterpoorten blokeert dan of simpelweg niet helemaal lekekr zit,

Verder durf ik het ook niet te zeggen.. Kan zijn dat je contactpunten tog niet helemaal goed staan..

BowseR
                        Bijdrager

‘fons?’ heeft ook zo’n manier op vliegwiel eraf te krijgen.

Jarco
                          Bijdrager

vliegwiel kan je er met een zachtjes tikken van een hamer loskrijgen.
                            tenminste bij mij werkt het altijd. Vliegweil naar beneden richten..
                            Met een rubbere hamer tikken op wilekeurige plek en dan presies de tegenovergestelde plek..
                            Herhaal dit paar keer en hij komt los..

(of je spie is zo versleten dat die muur en muur vast zit)

HuibR
                            Topic starter

hm, ik denk er opeens weer aan, toen hij er mee uitschee maakte hij echt opeens herrie, kan niet beschrijven wat het is. meer het idee alsof je uitlaat eronderuitviel en tegelijk 300 verkeerde onstekingen had. echt een verontrustend lawaai dus, maar vanavond na het eten ga ik er even naar kijken.

Jarco
                              Bijdrager

Dat klinkt niet goed…
                                Ben bang dat het de zuiger, zuigerveren of cilinder is..
                                Kijk die eerst eens na anders..

Suc6

HuibR
                                Topic starter

danku, vanavond horen jullie de uitkomst wel (A)

alsvast bedankt voor alle hulp

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.