:: Problemen bij hoog toerental?
-
Hallo,
Heb onlangs mijn tank ontroest, en heb de vespa ciao eindelijk terug aan de gang. Nu heb ik een tweede probleem. Mijn brommer gaat goed op het stationair toerental. Als ik gas geef maakt hij vaak een raar geluid (lijkt op een soort ontploffing) Er komen dan soms uitlaatgassen door de inlaat. Heeft dit iets met ontsteking te maken of verstopte uitlaat?
kan idd aan je ontsteking liggen, neem aan dat je contact punten hebt? die stel ik altijd af op 0.4mm. ik zou misschien ook een andere sproeier proberen? zou je je verdere setup kunnen vermelden? misschien dat we daar wat aan af kunnen leiden.
Het is volledig origineel. Heb alleen nieuwe bougie en benzineleiding aangekocht. Sproeier is dus gewoon standaard weet niet vanbuiten welke maat. Wat bedoel je precies met contactpunten?
misschien een verkeerde hittegraad bougie, kan je eens kijken welke type je hebt? staat op de buitenkant van de bougie.
je hebt 2 types blokken voor citta/ciao etc. 1 met electronische ontsteking en 1 met contacpunten. je kan aan het vliegwiel wel zien wat voor ontsteking je hebt.
Je hebt contacpunten als er een rubbertje in het vliegwiel zit, als je electronische ontsteking hebt zit er geen gat voor een rubber in het vliegwiel.
Heb deze week geen tijd om te kijken naar bougie. Ik heb een rubbertje, dus ook contactpunten. Kan het zijn dat het probleem bij de riem zit? Er zit een scheur in. Kan het hier aan liggen? En hoe kan ik mijn riem opspannen?
Je kan je riem opspannen door je blok naar voren te schuiven. Dit doe je door de 3 blokbouten en de bout van de uitlaat los te draaien.
Ik zou als ik jou was dan sowieso een nieuwe snaar halen en bovenstaande doen!
Succes
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.