Home › Forums › Techniek › Problemen oplossen › probleempje met snelheid en weertype
- Dit onderwerp bevat 5 reacties, 5 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 15 jaren, 11 maanden geleden door powered-by-ciao.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
30 april 2010 om 07:08 #210513
Hoi,
ik heb het volgende probleempje,
Gisteren ben ik naar t werk geweest ( rond 20:45 ) met de vespa (23 km) vespa liep als een trein (40/41 )
Terug van wer naar huis (6:15 ) alweer 40/41 kmh.
maar als ik s’middagd rij met het warme weer rijd hij top 36 en na een tijd op 3/4 gas 40 en op volgas 37/38
(s morgens moet ik wel volgas voor 40 met warm weer 3/4 gas voor top? )Ligt dit puur aan t weer of moet ik de sproeier misschien een maat kleiner nemen
mijn geg vespa zijn dr 50 snel 13/13 malossie luchtfilter 58 sproeier (boegie koffie bruin ) groene trekveren 80 poelie en snorklok achterwiel en electronisch niet gevijld mix blok ( denk dat t een bromblok is inlaat is 10 mmen dr cil paste zonder iets aan te passen op carter)
30 april 2010 om 07:59 #232276Dat de cilinder koud beter loopt, heb je denk ik wel gelijk in.. Vaak trekken 2tak brommers naar mijn ervaring ook stukken beter op, koud!
Bij scooters zie je ook dat watergekoelde cilinders wat sneller zijn dan luchtgekoelde cilinders (watergekoelde cilinders gaan vaak samen een langere vertanding bij scooters, maar toch)
Heb je last van 4takten op top? dan is je sproeier sowiezo te groot!
Anders zou ik niet snel kleiner gaan in sproeier…Als je wat sneller wil, neem een bromklok i.p.v die snorklok, scheelt echt een stuk! (je levert wel wat trekkracht in dan helaas)
30 april 2010 om 08:33 #232278Hoi Carphunter heb geen last van 4 takten op top
(wel van enorm veel overtoeren op top ) Vind wel vreemd dat hij als hij warm is toch 40 (gps) loopt maar dan wel ineens met 3/4 gas
en op vol open dan iets terug zakt naar 37 ( op gps )Voor de over toeren wil ik wel eens een 70 poelie proberen,maar vind het nu snelle optrekken erg fijn
(* 4 takten is toch het bekende prrrrrr geluidje dat af en toe komt ? )(had ik bij 60 sproeier wel.)
30 april 2010 om 08:36 #232279je blijft nog steeds veel toeren houden ook al pak je een kleinere poelie, een bromklok vind ik zelf een stuk beter rijden. ik had eerst ook een snorklok en op mijn top was alles aan het trillen
3 mei 2010 om 15:05 #232135De zuiger zit wel goed er stond een klein driehoekje op en heb hem zo gemonteerd dat deze naar beneden wijst richting uitlaat poort ik zal voor de zekerheid nog ff in de uitlaat poort kijken maar weet zeker dat het driehoekje op de zuiger naar beneden wijst
ga ook nog wel ff een andere uitlaat proberen heb nog een proma circuit liggen
had zelf alleen iets meer verwacht van een 43 dr cilinder
heb trouwens geen 43 mm kop welke pakking kan ik dan het beste gebruiken orgineel of 43 mm3 mei 2010 om 15:20 #222744Koude lucht bevat meer zuurstof, dus betere verbranding.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.