Vespa-Ciao.NL
:: Probleem ? Zeer dringend !!!

Home Forums Techniek Problemen oplossen Probleem ? Zeer dringend !!!

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

dk-piaggio
    Topic starter

ik moet echt volgas geven en dan terug lossen en dit een paar keer herhalen voor ik echt op toeren kom als ik vanuit stilstand vertrek (optrekken dus ) , en als ik volgas geef en terug loslaat dan gaat hij nauwelijks vooruit maar na 3 keer dit te heralen kom je dan op je top

ik denk iets met de koppeling maar wat juist ?

niek1992
      Bijdrager

maakt hij wel gewoon prima toeren? want als hij dat wel doet, dan heeft het inderdaad met je overbrenging te maken.
        wilt hij amper toeren maken, dan heeft het te maken met je cilinder/zuigerveren.

dk-piaggio
        Topic starter

neen je hoort de motor goed toeren maken en goed draaien alleen reageert dit niet op de aandrijving en komt ie niet vooruit (of toch nauwelijks)

Poelll13
          Bijdrager

Misschien dat je koppelings schoentjes zijn versleten, daardoor pakt je koppeling niet meer.
            kijk daar even naar.

De zwarte rand op je schoentjes moet overal even dik zijn.

ritze
            Bijdrager

ja en misschien even naar je pulley en snaar kijken (of die op spanning is)

De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
              Link naar Mijn collectie / Projecten.

dk-piaggio
              Topic starter

bedankt voor het helpen en als ik er dan toch moet (schoentjes) wil ik ook nog trekveertjes (groene polini ofzo) bestellen welke zouden jullie me aanraden voor me std setup (en gaat het iets uitmaken)

ritze
                Bijdrager

ja groene , als je blauwe erin duwt dan zet je koppeling niet uit omdat je blok niet niet genoeg toeren draait

bijv. std trekveer zet je koppeling uit op 1200 toeren
                  groene trekveer zet je koppeling op 2400 toeren
                  en blauwe zet ie bij 4000 uit

en je std blok draait maar iets van 4 a 5 duizend toeren dus kan je het best groene zetten, rijd wel wat fijner lijkt me zo

dat wat hierboven staat klopt niet helemaal ik heb gewoon gegokt ongeveer maar zo snap je wat er gebeurt.

en wat er gebeurt is, dat je koppeling wat langer blijft slippen op hogere toeren waar meer koppel is.

bijv op 1200 toeren heb je 1pk en op 2000 toeren heb je 1,75pk als hij op die toeren pakt dan heb je meer pwr onderin zo lijkt het.

je kan het ook vergelijken met een auto bij 1500 toeren heeft ie weinig pwr maar op 4500 toeren trekt hij als een idioot

De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
                  Link naar Mijn collectie / Projecten.
                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.