Vespa-Ciao.NL
:: Probleem vespa ciao!!

Home Forums Techniek Problemen oplossen Probleem vespa ciao!!

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 17)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

LucaJ
    Topic starter

Hallo allemaal!

Ik ben nieuw hier op het forum. Ik rij al 3 jaar rond op mijn aerox, flink wat scooters opgeknapt en een sprinter gebouwd. Ik heb dus wel veel verstand van de minarelli scooter blokken maar ik heb nu een probleem met de vespa ciao waar ik echt niet uitkom en ik hoop dat iemand me hier kan helpen!
      Ik heb hem nu een weekje, reed een week lang lekker (gewoon een brommertje voor erbij)
      Maar maandag na een aantal minuten gereden te hebben stond ik voor het stoplicht en er kwam ineens een lawaai uit mijn blok. Echt KLING KLING KLING alsof de zuiger tegen de kop aan slaat. Toen viel hij uit. Ik kan er nu mee rennen met die decompressie knop ingedrukt dan is er geen probleem. Laat ik die los is het meteen KLING KLING en als ik dan ga rijden gaat het geluid wel weg maar hij rijdt voor geen meter door gehaper e.d. Ik het blok(je) uit elkaar gehaald blijkt er vanalles kapot/gesleten te zijn bij de krukas en die plaat van de koppeling kun je nu bijna rond draaien. Toen zag ik dat het vliegwiel los zat en de spie doormidden! Ik heb er toen een nieuwe spie in gezet, vliegwiel er weer op maar ik krijg die niet strak vast? Hoe moet dat want ik zie wel dat de krukas conisch is maar ik krijg die op geen manier vast of knijpt hij zich pas vast als je de koppelingsmoer vast draaid? Nou ik dus alles weer gemonteerd. Geen succes hij deed gewoon precies hetzelfde. Toen weer alles uit elkaar, weer spie kapot. Dus ik hele cilinder enalles gecontroleerd (alles zat goed e.d.) weer een nieuwe spie erin gedaan, contactpunten afgesteld en alles er weer op.
      Weer niks veranderd aan het rij gedrag..