Vespa-Ciao.NL
:: Probleem vario klok

Home Forums Techniek Vario Probleem vario klok

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

ivan2912
    Topic starter

Ik zit nu met een probleem met mijn klok. Ik heb een tijdje geleden een varioklok gekocht. Hij draaide heel goed toen ik em kocht maar toen ik heb eenmaal open maakte zag ik dat er een aantal ringen miste. Na een exploded view opgezocht te hebben en een complete cif revisieset besteld te hebben, ben ik begonnen met monteren. Tijdens het monteren kwam ik er achter dat hij niet dichtpast met alle ringen. Ik heb al geprobeerd om de lagers een stukje terug te slaan maar dat helpt niet. Ook kwam ik er achter dat de deksel gescheurd was dus heb ik een gloednieuwe, wel al veel jaar geleden geproduceerd, via Marktplaats gekocht. Heeft iemand advies of ervaring met dit probleem?

Lennaert
      Sleutelbeheerder

Niet elke klok heeft het gebruik van alle ringen nodig.
        Vooral oudere klokken gebruiken een aantal van de ringen niet gezien hier geen speling op de assen zit.
        Even er tussen uit laten dus waar mogelijk (dit komt van een bouwplaatje van martino af).

Martino
        Moderator

Dit plaatje komt niet bij mij vandaan. Ik heb inderdaad wel een ander plaatje waar niet alle ringen gebruikt worden. Dit is ook niet perse nodig. Ik zal overigens zo min mogelijk onderdeeltjes van je CIF revisiesetje gebruiken. De oplossing zal je zoals je zelf al beschrijft moeten zoeken in het afstellen van de assen. Zorg dat ze evenhoog liggen en dat de extra ringen niet zorgen dat er een te krappe ruimte onstaat tussen je naafdelen.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.