Vespa-Ciao.NL
:: Probleem stationair

Home Forums Techniek Problemen oplossen Probleem stationair

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Indi
    Topic starter

Ik heb die tecno uitlaat op de bravo gezet gewoon voor de looks. maar heb 1 probleem als ik ben gaan rijden dat hij stationair gewoon stil valt na een tijd. Hij rijd wel super trekt ook goed op alleen dat hij uitvalt na een tijd stationair. Dat had ik met de andere uitlaat niet.

Robin_Ciao
      Bijdrager

Hallo, wat voor een sproeier heb je er momenteel in? Je gaat waarschijnlijk een grotere sproeiers erin moeten zeten.
        Mvg Robin

Indi
        Topic starter

Hallo

is gewoon de standaard carbu dat ik er nu op heb staan dus kweet niet welke sproeier dat het zou zijn dus een grotere stationair sproeier dan?

want ik had eerst deze en draaide ook mooi stationair maar is ook niet de originele daarmee.  E6F91A14-6DE0-447B-AAE2-B23B30B49B94

Menke0908
          Bijdrager

De sproeiers kunnen nog wel eens veranderd worden, de brommers zijn nou eenmaal al super lang geleden geproduceerd. Het is dan ook misschien handig om te kijken welke sproeier er in zit, vaak gaat het veranderen van uitlaat gepaard aan het veranderen van sproeier.

Robin_Ciao
            Bijdrager

Ja zult inderdaad een grotere sproeier erin aan moeten zetten, deze brommertjes hebben maar 1 sproeier. Dus dat is makkelijk. Ik zou gelijk menke al zei. Even de sproeier nazien.
              Mvg Robin

Indi
              Topic starter

Bedankt om te reageren zal het eens nakijken en welke sproeier neem ik dan het beste 1 maat groter ? En kan dat kwwaad als ik zo effe blijf rijden of best niet doen ?

SuperSi
                Bijdrager

1 of 2 maten groter. Het liefst zo groot mogelijk zonder dat de brommer slecht begint te lopen.
                  Als je sproeier te klein is en je blok word te warm heb je kan dat de hele boel vast naait tijdens het rijden

Indi
                  Topic starter

Oke dank u om te reageren zal eens kijken welke erin steekt en dan 2 maten groter nemen kan ik die gewoon bestellen op jmpd of is het beter dat ik gwn een grotere carbu neem ?

Wim
                    Bijdrager

Je kan niet gewoon eerst proberen de stationairschroef af te stellen?

Gr. Wim.

Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.

Indi
                      Topic starter

Heb ik gedaan maar als hij warm is draait hij stationair mooi en valt hij inneens stil

Robster
                        Bijdrager

Ik zou een nieuw setje sproeiers bestellen, dan kan je daarmee experimenteren tot je de juiste gevonden hebt.
                          Waar je die koopt maakt niet uit, JMPB is idd een goed adres, als je maar origineel Dellorto koopt, en geen imitatie.
                          Originele Dellorto sproeiers worden alleen in even maten geproduceerd, en er staat een klein ruitje in gestanst met daarin de letters: inc.

SuperSi
                          Bijdrager

Een grotere carburateur is het niet hetzelfde als een grotere sproeier.
                            Een grotere carb gaat je alleen maar meer afstel werk op leveren.
                            Kijk even welke sproeier je nu hebt, en bestel zoals Robster zegt een heel setje.
                            omhoog, omhoog, omhoog tot hij stottert als je gas geeft/vol gas rijd. Dan naar beneden tot de sproeier waar op hij niet stottert. Waarschijnlijk 1 maat kleiner dus.
                            Niet nog kleiner gaan ook al “loopt hij daar beter op” want het brengt je alleen maar dichterbij een warm/vastloper.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.