Vespa-Ciao.NL
:: Probleem (slaat af)

Home Forums Techniek Problemen oplossen Probleem (slaat af)

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

RickChevy
    Topic starter

Hallo
      Ik heb een probleem mijn vespa die wilt wel starten en rijde enzo ma als ik stil wil staan slaat die gelijk af en is ook met gas terug geven

Wat kan het zijn?

Gr rick

Jacky
      Bijdrager

Hij loopt dus niet stationair? Makkelijkste oplossing kan zijn om de stationair schroef wat verder naar binnen te draaien. Deze schroef zie je aan de zijkant achter de zijkap zitten. Is een schroef met een veer erachter.

Als dit niet werkt kan het zijn dat je vlotterbak misschien nietmeer goed afsluit, controleer dit ook even.

RickChevy
        Topic starter

stationair schroef ligt het niet aan, ik denk eerder aan de koppeling
          Want lijkt dat de koppeling vastslaat

Maar zit er ook een ring achter de schoteltje van de koppeling want heb ik namelijk niet

Michel
          Bijdrager

Tussen het vliegwiel en het koppelingshuis hoort een ring te zitten met de dunne kant naar de koppeling. Ik weet niet of je die bedoelt.
            Vliegwielspie is het niet, omdat hij wel gewoon loopt.

Is het een contactpuntenblok of een electronische ontsteking? Wanneer je contactpunten hebt moet je deze even controleren of ze wel open gaan en of ze juist staan afgesteld
            Draai er een nieuwe bougie in en maak je carburateurtje schoon en blaas je sproeier door. Daarna starten en stationair afstellen en hopen dat hij het wil doen :thumb Het zal vast wel iets kleins zijn.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.