Vespa-Ciao.NL
:: probleem met …?

Home Forums Techniek Problemen oplossen probleem met …?

14 berichten aan het bekijken - 16 tot 29 (van in totaal 29)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Dountill
    Topic starter

ja maar dat is het hem juist, met uitgeboorde inlaat gaat het te hard, het pakt nu al een kleine 70km/u.
      Ik wil niet nog een keer gepakt worden, ik probeer morgen extra olie bij te doen.
      Aan voeding kan het naar mijn idee niet liggen, dan was het probleem al eerder voorgekomen.
      Heb net gekeken, en rijdt al vanaf juni vorig jaar met deze setup

diac
      Bijdrager

oke dan, maar in je setup hiernaast staat zowiezo al dat je een 12/10 hebt? en hier in de post zeg je dat je een 12/7 hebt?
        maarja, verder kan ik je niet helpen.. w8 op reactie van gevorderden van dit forum.

barry
        Donateur

diac :
          mij lijkt dat een 12/7 carb ook erg weinig voeding geeft aan een 65cc DR..

Leer eerst eens lezen voordat je bla bla begint te verkopen!

diac
          Bijdrager

barry :

diac :
            mij lijkt dat een 12/7 carb ook erg weinig voeding geeft aan een 65cc DR..

Leer eerst eens lezen voordat je bla bla begint te verkopen!

niks bla bla, een vriend van me heeft ook een snor.. en kreeg toch echt te weinig voeding door die 12/7, had ie een 12/10 erop gezet liep ie meteen een stuk beter stationeer en had ie ook nog beetje prestatiewinst (echt niet veel).. vind het toch raar dat dat ding van Corona het wel gewoon doet op een 12/7.. hij beschreef in de eerste post wat zijn probleem was, toen heb ik gezegt dat ik dat ook had en wat ik ertegen heb gedaan.. bij mee heeft het geholpen.. bij hem niet schijnbaar..
            een warmlopertje kan het niet zijn.. anders kreeg hij hem nooit weer aan na 3seconden wat hij zegt..
            dus ik denk gewoon dat het aan de carburateur ligt.. maar als hij zegt dat ie alles al heeft nagekeken weet ik het ook niet meer..

diac
            Bijdrager

effe weer on-topic..
              heb je dit probleem alleen als je een tijdje op top rijd.. of doet het zich op een willekeurige snelheid voor?
              bij mij was het puur als ik op top zat dat ie in een keer “bwoap” zei en uitsloeg..
              bij mij was het gewoon een vuiltje ergens, had mijn carb en luchtfilter schoongemaakt en de benzine-kraan (die was echt rot :O) vervangen en toen liep ie weer perfect..

Dountill
              Topic starter

Vaak wel op de top, maar soms als ik pas een heel eind op top heb gereden, daarna weer wat zachter, en dan ineens de top pak.
                Carb is paar keer schoon gemaakt, sproeier is niet verstopt, luchtfilter gaat er morgen van af, en weer std er op.
                Benzine kraan was heeeel mooi schoon, verbaasde me nog, zat geen vuil op.Maar zo hoort het ook.

diac
                Bijdrager

hmm.. kan idd zijn dat je huidige filter niet meer helemaal goed is, gewoon eens proberen met de standaard kijken wat ie dan doet.
                  malossi filter staat ook bekend om dat ie veel rotzooi aanzuigt 😛

Dountill
                  Topic starter

het is wel het nieuwste deel van de setup, probeer eerst dat ik allemaal beunoplossingen ga proberen 😛

Dountill
                    Topic starter

**Probleem nog steeds niet opgelost**

Als ik rijdt, en ik rij even volgas, gaat het niet meer goed.
                      Ik kan niet meer op volle toeren rijden, en wanneer ik gas terug doe, komt hij ook moeilijk tot niet op snelheid.

De carb is niet vuil, deze heb ik pas 5 keer schoongemaakt, luchtfiler is het probleem ook niet, er zit zelfs een panty tussen om nog meer te filteren.
                      Benzinefilter van de week ook geinstalleerd.

Cilinder heb ik er af gehaald, is klein beetje bruin van binnen.
                      Evenals de zuiger, die ik nog niet heel goed heb kunnen bekijken.
                      De kop hier van is wel heel erg ”aangekoekt” om het zo maar te noemen.
                      Denken jullie wanneer deze schoon zijn mijn brommer het weer doet.
                      Of wat kan het probleem nog zijn?

Ik hoop dat ik eindelijk van dit gezeur af kom, want rijden met de gedachte in je hoofd dat je niet volgas kan blijven rijden vind ik maar niks.

barry
                      Donateur

Volgens mij,
                        -valse lucht (hoogstwaarschijnlijk)
                        -zuigerveren versleten

Jacky
                        Bijdrager

Is de afstelling wel goed? Lijken wel warmlopers.. genoeg olie in je benzine?

Dountill
                          Topic starter

@barry, mn voetpakking was gescheurd, dit kan missch de oorzaak zijn, weet niet of hij al geschuurd was of dat ik het zelf deed 😛
                            Zuigerveren check ik morgen

@ Jacky, ik rijdt met een mix, en heb nooit extra olie bij mijn benzine gedaan. Al een jaar dat ik met mijn brommer rijdt niet, missch dat ik dit toch maar moet gaan doen.

(bedankt voor jullie reacties al)

tom
                            Bijdrager

Koppakking ook nagekeken? Ik heb dit ook eens aan de hand gehad, viel altijd uit na 5 min. rijden.
                              Nieuwe koppakking erin, en ging weer goed.

Succes

Dountill
                              Topic starter

tom :
                                Koppakking ook nagekeken? Ik heb dit ook eens aan de hand gehad, viel altijd uit na 5 min. rijden.
                                Nieuwe koppakking erin, en ging weer goed.

Succes

Mn koppakking zat nog mooi aan de onderkant van mn cilinder gedrukt, dus dat lijkt me niet.

14 berichten aan het bekijken - 16 tot 29 (van in totaal 29)
                              • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.