Home › Forums › Techniek › Elektrisch › Probleem met voorlicht Ciao
- Dit onderwerp bevat 8 reacties, 3 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 11 jaren geleden door Tyskie.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
4 maart 2015 om 21:29 #158324
Beste,
ben sinds kort rond aan het tuffen op een Ciao PX.
Als ik hiermee rem dimt het voorlicht steeds meer tot het helemaal uitgaat.Had al gelezen dat dit dimmen komt door het remlicht dat activeert, maar ik heb er op
het moment helemaal geen remlicht inzitten (lampje kapot en vergeet steeds een ander te halen),
maar ik neem aan dat het daar niets mee te maken heeft?Iemand een idee waar dit aan kan liggen?
Alvast bedankt 😉
mvg, Tyskie4 maart 2015 om 21:37 #161048aangezien je minder toeren draait krijg je ook minder stroom.
daar zou het misschien aan kunnen liggen.4 maart 2015 om 21:44 #161049rensknol :
aangezien je minder toeren draait krijg je ook minder stroom.
daar zou het misschien aan kunnen liggen.Beste, bedankt voor je antwoord.
Dat wist ik ja, maar dat het voorlicht dan helemaal uit gaat lijkt me toch niet de bedoeling? :pGrtz
4 maart 2015 om 21:45 #161050Hij is wel normaal dat hij iets minder fel gaat branden als je in toeren zakt, maar hij zou nooit helemaal uit moeten gaan. Als dat wel zo is zou je je bedrading eens goed na moeten kijken, er zal ergens iets niet goed aansluiten of kortsluiting maken.
4 maart 2015 om 21:55 #161051Wilk1985 :
Hij is wel normaal dat hij iets minder fel gaat branden als je in toeren zakt, maar hij zou nooit helemaal uit moeten gaan. Als dat wel zo is zou je je bedrading eens goed na moeten kijken, er zal ergens iets niet goed aansluiten of kortsluiting maken.Wilk, bedankt voor je antwoord.
heb de bedrading helemaal doorgelopen en hij zit overal aangesloten zoals het hoort.
Zou het kunnen dat het circuit voor het remlicht hier voor iets tussen zit?
Het viel me op dat het schakelaartje voor het remlicht op de remhendels er wel redelijk versleten uitziet.
Zal er morgen eens verder naar kijken.4 maart 2015 om 22:02 #161052misschien als je de remlichtkabel ontkoppelt dat het licht dan niet meer uit gaat.
aangezien er nog wel”stroom” naar het kapotte remlicht gaat,
krijgt het voorlicht ook minder stroom.gr Rens
4 maart 2015 om 22:10 #161053rensknol :
misschien als je de remlichtkabel ontkoppelt dat het licht dan niet meer uit gaat.
aangezien er nog wel”stroom” naar het kapotte remlicht gaat,
krijgt het voorlicht ook minder stroom.gr Rens
Dag Rens,
dat zal ik morgen eens proberen 🙂
bedankt voor je antwoordgrtz
4 maart 2015 om 22:12 #161054geen probleem.
altijd handig zoon forum natuurlijk.gr rens
13 maart 2015 om 10:12 #161058Het probleem is opgelost,
voorlicht zat een 12v lampje in ipv een 6v lampje 🙂
vervangen en nu doet ie ’t gewoon goed.Bedankt voor jullie antwoorden
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.