Vespa-Ciao.NL
:: Probleem met verlichting vespa

Home Forums Techniek Problemen oplossen Probleem met verlichting vespa

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

HKS-vespa
    Topic starter

Heb sinds kort een piaggio ciao in mijn bezit,ben dus ook vrij nieuw in t vespa gebeuren.
      en nu heb ik gelijk problemen met de verlichting voorlicht valt vaker gewoon uit
      het achterlicht doet eigenlijk het zelfde. het is tevens een electrisch blokje en op top
      houd die soms een beetje in en moet die uit een soort dipje komen kan dit ook door het electrisch blok komen?

iedereen die denkt dat die kan helpen laat maar horen

J.B.Ciao.
      Bijdrager

Ja k heb dat dus ook..
        Hoop gezeik met lampjes en aantal volt en die dinge.
        Koop k n nieuw achterlampje gaat t voorlicht kapot en andersom. En uiteindelijk doen ze t allebei niet meer.
        Maar ik heb geloof ik een contactpunten blok.

sorry robje kan je dus niet helpen:'(

HKS-vespa
        Topic starter

dan hoop ik dat dit topic jou ook kan helpen.

Leonardo
          Bijdrager

Hallo.
            Jullie moeten beginnen met de aansluitlipjes waar het kabelschoentje opzit even schoon te schuren met fijn schuurpapier en het lipje een beetje buigen.
            Maakt waarschijnlijk geen goed contact.
            Probeer in het achtericht een een ander lampje, bv. 12 volt ipv 6 volt.
            Het maakt niet uit of je cp of electronische ontsteking hebt.
            Er is ook nog een andere methode om een goed en blijvend achterlicht te krijgen. Dat zijn staaflampjes maar die moet je solderen.
            Deze gaan bijna nooit stuk.
            Lukt het niet, PM maar voor meer uitleg.
            Gr. Leonardo

HKS-vespa
            Topic starter

het wisselt zeg echt om beurten af en mijn voorlicht springt eigenlijk alleen aan als die meer toeren begint te maken?
              dus zou er te weinig stroom `zijn of zeg je dat is onzin

hansieb
              Moderator

Weerstand van jmpb werkt echt zeer goed. Geen last van doorfikken etc.

http://www.jmpb.nl/store/index.php?act=viewProd&productId=1335

Tevens even kijken of alle contactjes nog goed zijn (desnoods even wat contactsprayen)

HKS-vespa
                Topic starter

dan ga ik morgen kijken of alle contactpunten goed aangesloten zitten,
                  en hoop dat het dan opgelost is.

SirJohn
                  Bijdrager

Leonardo :
                    Hallo.
                    Jullie moeten beginnen met de aansluitlipjes waar het kabelschoentje opzit even schoon te schuren met fijn schuurpapier en het lipje een beetje buigen.
                    Maakt waarschijnlijk geen goed contact.
                    Probeer in het achtericht een een ander lampje, bv. 12 volt ipv 6 volt.
                    Het maakt niet uit of je cp of electronische ontsteking hebt.
                    Er is ook nog een andere methode om een goed en blijvend achterlicht te krijgen. Dat zijn staaflampjes maar die moet je solderen.
                    Deze gaan bijna nooit stuk.
                    Lukt het niet, PM maar voor meer uitleg.
                    Gr. Leonardo

ik neem aan dat je toch wel weet dat er verschil is tussen het aantal voltages wat een blokje levert:

contactpunten blokje levert 6 volt aan stroom op

elektronisch blokje levert 12 volt aan stroom op

HKS-vespa
                    Topic starter

hansieb :
                      Weerstand van jmpb werkt echt zeer goed. Geen last van doorfikken etc.

http://www.jmpb.nl/store/index.php?act=viewProd&productId=1335

Tevens even kijken of alle contactjes nog goed zijn (desnoods even wat contactsprayen)

maar klopt het dat het dan niet aan de contactpunten kan liggen als de jmpb gaat werken?
                      want hij krijgt dan dus teveel stroom of hoe kan die doorfikken?

hansieb
                      Moderator

@hks
                        Contactpunten halen stroom van je ontstekingsspoel. De lichtspoel gaat direct naar de aansluiting hiervan, beide staan dus los van elkaar.

Regel dat weerstandje en de lampjes zouden in ieder geval niet meer door moeten fikken. Hoe je je kabelboom hebt opgebouwd weet ik niet, ga er vanuit dat er ergens corrosie zit of een los contactje in bijv je voorlamp.

Het beste kan je de multimeter erbij pakken en alles uitlezen, mischien zit er wel ergens een breuk in de kabel.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.