- Dit onderwerp bevat 38 reacties, 10 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 19 jaren, 1 maand geleden door bobbie88.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
8 februari 2007 om 17:12 #215305
Ik heb ff gekeken, gewogen bedoel ik;) Er zitten 6 rolletjes van 5gram in, en 2 rolletjes van 6gram. Maar in princiepe als ik die 2 rolletjes van 6gram tegen over elkaar er in doe, en die andere sleufen opvul met 5gram, is het gewicht in evenwicht toch? Zal eerst is proberen hoe dat rijdt, en daarna als het niet loopt koop ik wel van die gewichtjes! Maar ik had 2 weken terug zelf nog een 950 x 13 snaar, dat is volgensmij de goeie. Die heb ik toen aan Mike verkocht, waar ik nu wel van baal:P 925 is volgensmij te kort, maar ik kan het altijd proberen!! Eerst maar ff kijken of die 100mm schijven wel tussen mijn frame passen, heb namelijk wel eens gehoord dat dát ook nog problemen kan opleveren bij de ouwe model ciaotjes..?
8 februari 2007 om 18:45 #215306Oké, lekker.
Ik heb dus ff gepast, maar het gaat niet werken.
De 100mm schijf past niet tussen het frame (zegmaar waar normaal gewoon je poelie zit). Ik zou natuurlijk kunnen gaan slijpen, maar dit gaat weer ten koste van de stevigheid van m’n frame.. Heeft er iemand ook ervaring met dit probleem? En denken jullie dat ik er een stuk weg kan slijpen, of kan ik het beter niet doen?8 februari 2007 om 18:46 #215307Frame beetje ombuige?
8 februari 2007 om 19:03 #215308hansieb :
Frame beetje ombuige?Gaat dat lukken?
Zoals ik het gepast heb gaat het aan de bovenkant wel lukken qua ruimte, maar zal hij aan de onderkant niet passen.. Weet niet of buigen gaat lukken, heb jij er ervaring mee? Of iemand anders?8 februari 2007 om 21:59 #215309frame ombuigen ? jesus..
misschien heb je een wat ouder type frame waar alleen 90mm poelies inpassen, 100 niet (fred zen oude ciao had dat ook)
met ombuigen werkt zoiets wel maar de stevigheid word echt 2 x niks dan natuurlijk..
46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel8 februari 2007 om 22:10 #215310ja daarom, daar zat ik dus ook mee. En als ik de boel ga slijpen dan wordt het helemáál erg denk ik.. Maar denk je dat er wel een 90mm in past? Volgensmij komt de 100mm meer voor of niet?
8 februari 2007 om 22:59 #215311k heb ook is moeten buigen voor een 100mm… gaat wel makkelijk maar is niet egt de bdoeling natuurlijk 😉
en is 8 rollen normaal in zo een vario? mijn ouwe vario heb der maar 5???9 februari 2007 om 00:16 #215312er zijn verschillen in de vario’s dus dat klopt.
maar het frame ombuigen zou ik niet doen.
het is al allemaal redelijk zwak.
dus laat dat maar zitten en koop liever een setje 90mm schijven.
zul je denk ik minder spijt van hebben dan dat dadelijk je frame krak zegt ofzo.12 februari 2007 om 13:52 #215314Ik heb op aanraden van barry mijn frame zo verbogen dat de 100mm schijven er tussen passen. Ik heb net de vario gemonteerd, en inderdaad, de voorvario is gewoon goed! Eerst reed ik met gemak 50km/h met een poelie 95. Nu rij ik maximaal 35km/h en maakt mijn brommer héél veel toeren.
Dit zal vast aan de gewichtjes liggen. Er zitten nu 6 gewichtjes van 5gram in, en 2 van 6gram (wel zo, dat het in evenwicht is!!).
Ik heb hier verder geen gewichtjes, maar aan welke gewichtjes zou ik ongeveer moeten denken?? En waar kan ik die het beste bestellen / kopen? -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.