:: Probleem met variateur
-
Alles zit eindelijk gemonteerd. Maar ik heb steeds problemen met de variateur te monteren.
Wanneer ik de variateur monteer (zowel origineel als Polini variateur) klemt het vliegwiel. Volgens mij span ik deze aan tegen het chassis, waardoor er geen draaibeweging meer mogelijk is. Maar wat hoort er dan nog allemaal tussen ?
Zo staat de Ciao er nu bij:

Standaard vario: ik neem zo’n kleine ring met een verval in, ik plaats de vario erop en span deze aan.
Polini: ik plaats meteen de plaat met de verhoging erop, dan de afstandsbus, dan de rest van de vario en span deze aan.
Ik had zelf dat de vario aanliep (polini) tegen mijn frame. Ik loste dit op door der een aantal shimringen tussen te doen (ringetjes die tussen je krukas en de lagers gaan, flinterdun). Hopelijk heb je hier iets aan!
Oh, ik ben blij dat ik niet de enige ben, haha! :p Ik zal dit zo meteen eens proberen! Dank je.
Als je goed kijkt naar de schijf zie je dat die ook krom is, ik heb dit bij 2 Polini vario’s gehad… De oplossing is idd een paar ringen zoals misterd ook schrijft..
Zou dit ook met gewone rondellen lukken, of moeten het echt van die gebogen shimringen zijn ?
Maakt niet zoveel uit wat voor ringen, als je maar genoeg draad overhoudt om de moer goed vast te draaien.
PS: Vergeet je koelkap niet 😉
Hoera! Met 1 shimring is het inderdaad gelukt. Vol goede moed wou ik deze dus in gang lopen, maar helaas, ik krijg nog steeds geen teken van leven. 😐 😕
Wel compressie, nergens lekkage. Dan is het je cdi of je onsteking!
Is je kabelboom nog in orde?
Is de mantel van de draden niet zacht geworden?
Als de mantels van de kabels zacht zijn zul je geen teken van leven krijgen ;).
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.