Vespa-Ciao.NL
:: Probleem met montage van decompressie op Polini Cilinderkit 46MM

Home Forums Techniek Problemen oplossen Probleem met montage van decompressie op Polini Cilinderkit 46MM

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

jasper_loil
    Topic starter

Hallo,

zoals de titel al aangeeft heb ik een probleem met het monteren van mijn decompressiekabel op de polini 46mm cilinderkit (klik!): de sleuf in de cilinderkop, waar je de buitenkabel van de decompressiekabel achter haakt, ontbreekt: er is naar mijn mening ook weinig ruimte om deze sleuf er toch in te maken.

ik vroeg me af zijn er mensen die dit probleem herkennen, en zo ja: wat is de oplossing ervoor?

zal van de week even foto’s posten van het probleem, voor de duidelijkheid.

edit:
      het gaat hier puur om een mogelijkheid om de kabel achter te haken, zodat de decompressiestift ingedrukt kan worden, de decompressiestift zelf zit al wel goed.

Martino
      Moderator

Je bedoelt volgens mij dat je een Ciao kopje hebt en een Si kopje verwacht. Bij een Ciao zit er op 1 van de 3 tapeindes een extra ring met grijpertje waarachter je de decompressiekabel kunt bevestigen.

Je zal eventueel wel een gaatje kunnen boren tussen 1 van de koelribben om je buitenkabel achter te haken, maar zo’n speciaal ringetje is een betere oplossing.

En misschien kan je het Ciaokopje wel ruilen met iemand hier voor een Si versie?

jasper_loil
        Topic starter

ok…
          heb eigenlijk weinig zin in ruilen: word dus zon clipje halen, want er is niet echt ruimte om te gaan boren/dremelen.

edit: lees het over dit clipje net in de how to decompressie monteren (klik!)

maar kun je die clipjes wel los kopen dan? zie ze iig niet los op jmpb of q parts staan…

want de decompressie ziet er nog goed uit: vind het onzin om een hele nieuwe set te halen voor alleen dat clipje.

Martino
          Moderator

Deze zijn zeker wel los te koop. In ieder geval wel hier bij de plaatselijke brommerzaken. 1,50 heb ik laatst nog betaald.

Denk er wel om dat de manier van aansluiten van je kabel wel iets anders werkt op deze manier. De buitenkabel komt op je decompressiehevel te rusten.

jasper_loil
            Topic starter

ja. maar de werking is toch hetzelfde? want daar gaat het om, en of de buitenkabel die veer nou aantrekt of de binnenkabel, dat maakt toch niks uit? de decompressiestift wordt uiteindelijk ingedrukt?

Martino
              Moderator

Juist het werkt beide. Er zijn er die de kabel alleen in de weg vinden zitten op deze manier…

-RobinvS-
                Bijdrager

Let wel op dat ook je Decompressiekabel-lengte veranderd, de afstand Hevel-Clipje is kleiner als Hevel-Achter de Cilinderkop.

jasper_loil
                  Topic starter

ok, maar das het probleem niet: er zit een verstelbare nippel bij de hendel aan het stuur: kan ik losschroeven en de draad mee opspannen.

maar het is duidelijk, kan dus wat mij betreft dicht..

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.