Vespa-Ciao.NL
:: Probleem met licht

Home Forums Techniek Elektrisch Probleem met licht

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

bobbie88
    Topic starter

Ik heb een probleem met mijn licht, sinds ik mijn DR 60cc blok erop heb, heb ik geen licht meer. Logisch natuurlijk, want die is gewoon doorgebrand. Dus ik een weerstandje gekocht bij de brommerboer, er tussen geschakelt(gewoon meteen op de plusdraad die uit het blok komt) en nieuwe lampjes gekocht.. Nouja dat ging weer 500meter goed en toen was het ineens tegelijkertijd met beide gebeurt.. Weer doorgebrand.. Ik vind het wel vreemd, want hij loopt wel een stuk harder dan eerst, maar dat zou die weerstand toch moeten compenseren?

KennyVespa
      Bijdrager

je moet de weerstand van een puch maxi halen, ik hat er eerst ook veel last van en sind ik 6v 15w heb heb ik nergens last van, ik reed eerst met 20 watt

bobbie88
        Topic starter

KennyVespa :
          je moet de weerstand van een puch maxi halen, ik hat er eerst ook veel last van en sind ik 6v 15w heb heb ik nergens last van, ik reed eerst met 20 watt

Dus als ik het goed begrijp heb jij er een weerstandje tussen die tot maximaal 15watt en 6v toelaat? Hoeveel Ohm is die weerstand dan?

KennyVespa
          Bijdrager

boh weet ik egt niet is gewoon standaard weerstandje van de puch maxi

joey636
            Bijdrager

ik heb met mijn 70 nergens last van alleen mijn achterlicht gaat er telkens aan maar dat zit hem in de schakelaar

Mike
              Bijdrager

ik eb ook dat [probleem.. ik heb die weerstand gewoon tussen de rode draad ( kijk maar in het schakelschema van de ciao ) in de koplamp gezet (bijde schakelaar).. ik had er gewoon ff een een kleinere maat mannetje en vrouwtje opgeknepen.. ik heb nergens last meer van

Mike
              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.