Vespa-Ciao.NL
:: Probleem met koppeling

Home Forums Techniek Problemen oplossen Probleem met koppeling

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Timmetje
    Topic starter

Ik heb dus een ciao, deze heb ik motorisch 10000% in orde gemaakt, alleen ik zit nog met 1 ding.

Als ik me koppeling goed straks vast zet, blijven na een tijdje rijden, mijn koppelingssigmenten hangen waardoor hij niet meer stationair blijft lopen. En als ik hem iets losser zet, schiet me koppeling los, waardoor me spie naar de gort gaat? Ik begrijp het niet meer, tot zover heb ik me koppeling precies zo in elkaar gezet als ik hem uit elkaar heb gehaalt, koppelingsschoentjes zijn nieuw net zoals de trekveertjes en kan verder ook niets verzinnen wat ik fout doe?

PoliniCitta
      Bijdrager

probeer es polini grijze trekveertjes…..

henny
        Bijdrager

zit die ring die tussen je koppeling en het motorblok zit wel goed???
          het dikke gedeelte tegen je vliegwiel, het dunne tegen je koppeling

of het kleine ronde dekseltje dat je hele zootje bijelkaar houdt, is dat niet vervormd, of zitten er aan de binnenkant geen deuktjes in…..????

Timmetje
          Topic starter

Ringetje zat toen ik um kost met de dunne kant naar het vliegwiel toe.. ik heb hem nu gedraait, en der zit nu een borgmoertje en daar achter nog een ringetje op. ringetje bij het borgmoertje gaat er morgen tussenuit, misschien scheelt dta iets…

Harleyman
            Bijdrager

kheb da ook is gehad…
              bij mij zat er speling op me grondplaat zegmaar, de platte kant die zorgt dattie maar op 1 manier op je as past was nie helemaal recht meer zegmaar, wat ervoor zorgde dat ik 3 keer een spietje brak (dat is heeeeeeeeel irritant) +de spietjes kon ik nergens krijgen hier in de buurt..
              maja kzou is naar je grondplaat kijken, als die niet meer helemaal recht is zegmaar gaat ie lopen klapperen enzoow.
              succes

Timmetje
              Topic starter

Jah, vandaag nog gekeken en probleem opgelost 🙂

Was speling op da plaatje waar je koppelingschoentjes op zitten (geen idee of het ook nog een naam heeft) zoals zebaztiaan al zij. Gelijk nieuw gehaalt, en hij doet het nu nog weer gewoon goed 🙂

Ik lees je reply nu pas zebaztiaan, maar toch nog bedankt ;D

erwinko
                Bijdrager

segmentplaat noemen we dat :!

Timmetje
                  Topic starter

erwinko :
                    segmentplaat noemen we dat :!

wist ik wel, wou alleen weten of jij dat ook wist 😉 😛

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.