:: Probleem met elektronische ontsteking
-
Hallo,
Ik heb een tijdje terug mijn kickblok gereviseerd. Toen ik alles in elkaar had staan heb ik hem geprobeerd te starten, wat echter niet lukte. Na veel gekloot starte hij eindelijk. Na een kort ritje viel hij direct weer uit. Het bleek aan het spietje te liggen wat was gebroken. De spiebaan in de krukas is nog goed. Ik heb er nu een nieuw spietje inzitten, maar nu slaat hij niet meer aan.
Moet ik bij de montage van de spie deze op een bepaald punt zetten zoals ik bij mijn CP blok altijd deed?
Als ik het spietje in de krukas zet,dan kan ik hem vrij gemakkelijk er weer uithalen. Is dit normaal? Ik heb even vergeleken met een andere krukas, maar deze heeft het ook.
Wie weet wat het probleem is?
ritzeBijdrager
heb je je massa gecheckt? en de bekabeling ect. kan klein “ietsje“ zein
vliegwiel zou toch normaal op zn plaats moeten valles en goed aandraaie he 😛
ritze :
heb je je massa gecheckt? en de bekabeling ect. kan klein “ietsje“ zein
vliegwiel zou toch normaal op zn plaats moeten valles en goed aandraaie he 😛
Alle bekabeling heb ik nagelopen. Heb zelfs de ontsteking, de cdi, de bougiekap en dop en de bougie zelf vervangen. Massa is ook in orde.
Ik denk zelf dat het iets met de spie te maken heeft. Moet deze op een bepaalde plek staan als ik het vliegwiel erop zet? Moet de zuiger ook helemaal op het bovenste punt staan dan?
RiPeBijdrager
Nee, dat maakt niks uit. Als de krukas en het vliegwiel maar in de goede stand staan tov elkaar, en daar zorgt het spietje voor als het goed is.
maar wat is je probleem verder? geen vonk?
ritzeBijdrager
ney ney gwoon vanaf boegie terug werken bougie heb je al uitgesloten… en kapje ook.
pak een multi meter erbij en een mattie, kijk dan of er spanning uit je spoelen komen, door ff die op de pulse draad te zetten. succes erme
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.