:: probleem met elektrisch blok
-
hallo allemaal
ik heb een speed engine van iemand over genomen en heb deze dus opgebouwd om te gaan gebruiken ik heb nu alleen geen vonk
ik heb de cdi van een ander (werkend) blokje geprobeerd evenals de bougiekabel,dop en bougie.
nu heb ik begrepen dat de spoelen niet snel stuk gaan
wat zal dan wel het probleem kunnen zijn?
heb je decompressie? En is er nergens kabelbreuk? Is de bougiekabel dop en bougie nog goed?
kabel dop en bougie gebruikt van een lopend blok kabelbreuk zou kunnen
decompressie heeft dat te maken met vonk?
srry , had me vertypt xD (tjeh laat in de avond eah :P)
bedoelde compressie. Dat is eigenlijk als je weerstand opeens krijgt als je met je krukas rond draait. Dan vonkt die op dat moment. Is de compressie laag, dan vonkt die minder goed. Heb je veel compressie is het eigenlijk alleen maar fijner .
AA-TSleutelbeheerder
Is de compressie laag, dan vonkt die minder goed. Heb je veel compressie is het eigenlijk alleen maar fijner .Is dat zo 😕 Dat de compressie en vonk samenhangt heb ik nog nooit van gehoord :con
Controleer inderdaad even op kabelbreuk. Vooral bij de stekkers die op de cdi gaan, waar de kabel langs de cilinder loopt (smelten) en de aansluitingen op de spoelen zelf.
Zijn je spoelen en vliegwiel verder ook goed schoon? Dat hier niet een bult vijlsel tussen zit ofzo..
Kijk dan gelijk even of je spoelen geen kortsluiting met het blok maken.
Als laatste kun je nog even kijken of je cdi wel geaard wordt op je frame?
als ik meet tussen elk draadje en het midden van de spoelen dan meet ik kortsluiting 😐
maar volgens mij komt dit ook omdat een spoel in principe een doorverbinding is alleen een hele lange dus meten op kortsluiting werkt volgens mij niet op deze manier..
iemand tips met misschien visueel ondersteund hoe ik het best de spoelen en kabels goed door kan meten?
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.