Vespa-Ciao.NL
:: probleem met carterdeel

Home Forums Techniek Problemen oplossen probleem met carterdeel

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

evdooren
    Topic starter

Beste forumleden,

Ik heb een citta, en ik heb een probleempje met mijn karterdeel. De carburateur heeft erg veel speling als ik hem erop wil zetten. Dit komt doordat de vorige van wie het karter was, om een of andere reden het carter bij de inlaat heeft weggehaalt. Oftewel, met de carburateur is niets mis, maar de inlaat is buitenom weggefreest ofzo. Waardoor er veel speling opzit.

Ik heb geprobeerd met teflontape, maar dit werkt niet echt. Ik wil niet graag mijn carter openmaken, en dit hele carterdeel vervangen, dus ik hoop dat jullie misschien een makkelijke oplossing hebben.

Hier nog even een filmpje.

hansieb
      Moderator

Edit: Uitgesleten inlaat, hebben wel meer mensen last van.

Ik zou zeggen stuur je carter op naar fons 🙂 die wil vast tegen betaling het repareren!
        Die perst een messing busje op je inlaat zodat de carburateur weer past.

Foto’s kan ik niet meer vinden, fons zal ze vast nog wel hebben.

Edjuh
        Bijdrager

Je kan een stukje blik tussen je carb en het busje doen, gouwe tip van jelle destijds(he mike). Het busje eruit krijgen zonder te beschadigen is wel een crime vind ik.

Jarco
          Bijdrager

Mischien een domme vraag maar zit de plastic ring nog wel in de carb? :ehh
            Kan dit niet zien op het fimpje.
            Zo ja heb ik niks gezegd.:whistle

EDIT: Bij nader bekijken van het filmpje mis je ook een stukje inlaat of niet?

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.