Vespa-Ciao.NL
:: probleem met …?

Home Forums Techniek Problemen oplossen probleem met …?

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 29)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Dountill
    Topic starter

Mensen, een tijdje geleden had ik hier ook al last van maar dacht dat het verholpen was.

Ik was op mijn brommer aan het rijden, en hij klinkt ineens alsof hij verzuipt ofzo, gas geven kan niet meer, hij gaat gewoon uit later, wanneer ik de choke er op houdt,kan ik wel rijden, we praten dan over nog maar 20/25 km/u maar hij rijdt wel door.

Nu moet ik een andere carb hebben, omdat het gat waar de schroef van de carb-deksel in moet komen, is afgebroken in het gat…Het is allemaal heel fijn.

Denken jullie dat wanneer ik er een andere carb op zet het probleem verholpen is, of kan het nog wat anders zijn?

VespaAvanti
      Donateur

Het KAN verholpen zijn.
        Ik denk dat je tank gewoon roestig is waardoor die troep in de carb komt te zitten.
        Als je dan rijdt blijft er af en toen een klein vuiltje voor je sproeier zitten waardoor hij niet genoeg brandstof krijgt.:boos
        Als je dan de choke erop houdt rijdt hij weer even verder omdat je dan ook de lucht wegneemt.:o
        Ik zou dus hoe dan ook een benzine filtertje tussen je benzineslang zetten.
        Waarschijnlijk is het dan opgelost:D
        Succes ermee:thumb

diac
        Bijdrager

het kan ook zijn dat de filtertjes in je benzinekraantje verstopt zitten en die af en toe geen benzine aanzuigt.. kijk dat ook eens na.. en de benzineslang kun je ook eens vervangen.. en maak je carbu en luchtfilter eens goed schoon.. ik had dat probleem ook.. en met dit was het bij mij verholpen..
          ow ja, ik had ook nog een extra benzinefiltertje tussen de benzineslangt gezet 😉

Dountill
          Topic starter

Bedankt voor jullie reacties, hoe kan ik bij de filtertjes in mijn benzinekraan komen ?

diac
            Bijdrager

onder de benzine kraan zit een soort moer, die moet je losdraaien en dan kan je het er zo afhalen.. pas op dat je het koperen staafje kapotdraait waar de benzine doorheen moet!
              als het kraantje echt belebbert uitziet neem dan geen risico en zet er gewoon een nieuwe in 😉

Dountill
              Topic starter

Ik heb de benzinekraan er af gehaald, filters waren nog heel mooi schoon.
                Gister weer een uurtje gereden, maar het probleem doet zich weer vol.
                Zijn er nog mensen met ideeen wat het kan zijn? want het is vrij frustrerend en heel irritant

Erik
                Bijdrager

Corona :

Zijn het geen warmlopers geweest? Uur rijden – uitvallen – geen gas meer kunnen geven – door op de choke….?

Kan je na het voorval direct weer verder rijden, of moet je enigetijd wachten? Vervolgens op de choke verder rijden en op die manier de boel lekker vet en gangbaar houd? Max 20/25 km/uur omdat je de motor bijna constant verzuipt.

Hoop het niet voor je, maar als ik zo lees….

Dountill
                  Topic starter

Erik :

Corona :

Zijn het geen warmlopers geweest? Uur rijden – uitvallen – geen gas meer kunnen geven – door op de choke….?

Kan je na het voorval direct weer verder rijden, of moet je enigetijd wachten? Vervolgens op de choke verder rijden en op die manier de boel lekker vet en gangbaar houd? Max 20/25 km/uur omdat je de motor bijna constant verzuipt.

Hoop het niet voor je, maar als ik zo lees….

Klinkt wel heel herkenbaar ja, af en toe wil het wel, en af en toe echt niet.
                    En nu? nooit echt ervaring gehad met ”warmlopers”

Erik
                    Bijdrager

Wacht nog even op de mening van meer ervarren forum-leden.

Cilinderkop en cilinder demonteren – cilinderwand en zuiger nakijken. Evt schade indien mogelijk herstellen – cilinder laten honen nieuwe zuiger monteren…..?

Belangrijke info is waarschijnlijk of je het motortje moet laten afkoelen voor je verder kan.

Natuurlijk ook de oorzaak van de evt warmlopers achterhalen. Krijgt de motor te weinig benzine en dus ook te weinig smering? Welke set-up heb je nu precies? Van luchtfilter/carb/sproeier/inlaat/krukas/cilinder/zuiger en uitlaat?

Post al die info eerst maar eens, zien we dan met z’n allen wel weer verder…

Dountill
                      Topic starter

Setup die er nu onder zit:
                        -malossi filter, zwart kussen versie
                        -12/7 carb
                        -ik dacht 46 sproeier
                        -std inlaat snorblok
                        -std krukas
                        -60DR cilinder
                        -60DR zuiger, netjes met 2 veren
                        -homoet uitlaat

Heeft zo altijd goed gelopen, bougie is koffiebruin.
                        Afkoelen ligt het niet aan, kwam keer thuis om mn pa te laten zien, toen duwde ik hem weer aan en deed hij het, dat was 3 seconde na het kut lopen.. (heb dit probleem nu al 3 keer gehad, telkens als hij het weer doet, weet ikdat hij er wel weer mee uit gaat scheien).

diac
                        Bijdrager

mij lijkt dat een 12/7 carb ook erg weinig voeding geeft aan een 65cc DR..

Dountill
                          Topic starter

en als ik er een 13 op zou zetten dan is mn inlaat te klein, rij al bijna een jaar zo rond :con (met een 13/13 wil hij ook niet aan)

Jacky
                            Bijdrager

Is je bougie koffiebruin? Als choken helpt betekent toch echt te weinig benzine..

Dountill
                              Topic starter

bougie is koffiebruin, carb schoon, benzinefilters schoon

diac
                                Bijdrager

idd,, boor de inlaat eens naar 10 mm, en zet er een 12/10 carbu op met een grotere sproeier..
                                  lees dit maar eens door http://www.vespa-ciao.nl/page.php?id=15
                                  dit zal ook prestatiewinst opleveren.
                                  ik denk toch echt dat een 65cctje veel te weinig voeding krijgt d.m.v een 7mm inlaat..

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 29)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.