Vespa-Ciao.NL
:: Probleem membraamkleppen

Home Forums Techniek Opvoeren Probleem membraamkleppen

10 berichten aan het bekijken - 16 tot 25 (van in totaal 25)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

iaccaloco
    Bijdrager

Membranen gaan dicht door onderdruk, dus no prob!

Keer ze om, en je hebt er meestal geen last meer van;)

Gelukkig is m'n piemel in 't Engels wél dick!

cittadriver
      Donateur

die van mij komt niet uit 2006 in iedergeval maja doet er nie toe…. Maar iacc door onderdruk worden ze nog verder open gezogen 😉

mhrcitta
        Bijdrager

Iacc.. heeft gelijk. Die van mij staan ook ongeveer 0.2mm open, maar rijdt er niet anders door. Gaat nog altijd als de brandweer! De onderdruk sluit de kleppen weer af!!

Herr Flick
          Sleutelbeheerder

Klopt dat is waar.

ik heb mijne gister (of eergister) ook gechecked en mijne stonden alle 4 wel open. 1tje wat verder als hans en een ongeveer het zelfde als op de foto.

ik vond het niet zoals het hoort, maar heb ze omgedraait en nu staan ze wel dicht.
            (alleen nog steeds niet de goeie sproeier..)

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
            Gele Racefrikandel

iaccaloco
            Bijdrager

cittadriver :
              die van mij komt niet uit 2006 in iedergeval maja doet er nie toe…. Maar iacc door onderdruk worden ze nog verder open gezogen 😉

:! Terug de schoolbanken in jij……

“Onderdruk” dwz. de onderdruk ONDER je zuiger…

Die krijg je dus als je zuigertje naar beneden gaat, en zo wordt ook de brandstof naar boven geperst(hoe “voller” dus je krukas is, des te meer “druk” je krijgt)

Daardoor sluiten je kleppen, en bij bijvoorbeeld een Honda MB/X NSR enz. wordt dan je inlaatkanaal een extra spoelpoort….;)

Mensen “testen” een membraan vaak door erop te blazen….

“Hij toetert, dus issie goode!”
              Hoeft helemaal niet zo te zijn, als je kleppen maar afsluiten als je onderdruk krijgt…

Sterker nog, de Athena membraankit van m’n Puch 2speedblok had zó’n gaar membraan dat je aan ’t eind van de kleppen er bijna doorheen kon kijken.

Ook was het rubber van het membraanhuis aangetast.

Ik dnk, nou dat wordt hémaal nix, maar gekke ding liep er ook nog mee!

hansieb
              Topic starter

Naja standaard hoort er volgens mij geen gat tussen

iaccaloco
                Bijdrager

?

hansieb
                  Topic starter

Van malossi membramen verwacht je gewoon wel kwaliteit , ding is alla VL12 membraam voor mina en die dingetjes zijn prima.

Kleppe horen gewoon recht te zijn en nie krom

Maarja maybe ouderdom omdat de malossi blokjes al 7 jaar op de plank liggen ?

80cc
                    Bijdrager

heb ook even gekeken naar de mijne maar die zitten alle 4 dicht

cittadriver
                      Donateur

OK japie nu gaan we met jou terug naar de schoolbanken:! 😉

Kijk als je zuiger omhoog gaat krijg je een onderdruk in het carter waardoor je kleppen opengetrokken worden en niet dicht geduwd worden, wat wel gebeurd als de zuiger omlaag gaat en dan krijg je een overdruk die sluit de kleppen wel 😉

Ik denk dat je het bij je eerste post gewoon verkeerd getypt had ofzo maar een onderdruk/vacuum zorgt ervoor dat je kleppen open gaan, anders krijg je ook geen mengsel binnen

10 berichten aan het bekijken - 16 tot 25 (van in totaal 25)
                      • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.